Manic monday...

Niclas var hemma idag. Han blev bättre framemot eftermiddagen iallafall och inga fler spyor. Det är bra, och varken jag eller Amanda har känt av något, peppar peppar. Orkar inte bli sjuk igen mitt uppe i allting. Idag har jag tvättat två maskiner, en med Amandas babygym som vi ska låna ut till Adam och en med vittvätt, och varit och storhandlat med Amanda på Ica maxi. Själv. Det gick sådär, hon satt jätteduktigt i den där sitsen på vagnen, men sen blev det tråkigt så i slutet gick det med en rasande fart för mig för att vi skulle bli klara så fort som möjligt. Konsekvensen? Jag glömde hälften i frysdiskarna. Hm. Så här ser iallafall veckomatsedeln ut:

Fiskbullar med hemmagjort potatismos
Pasta carbonara
Kycklingfajitas
Fiskgratäng
Smördegsinbakad fläskfilé med ugnsrostade grönsaker med vitlöksostfyllning
Biffstroganoff
Bakad potatis med smögenröra

Jag har köpt mycket sallad som jag ska ha på halva tallriken hela veckan. Fast idag köpte Niclas lättglass till mig så jag började veckan bra, med att synda. Jag har iallafall både varit på promenad och cyklat i 40 min.

Det känns som att dagen har varit fylld med en hel del måsten och så är allt lite dimmigt nu när Amanda sover så dåligt. FATTAR inte varför hon är så.... jag vet inte, otrygg? Hon somnar hur bra som helst, sen vaknar hon gång på gång på gång... Nåja, jag citerar alla välmenande själar: "Det är bara att härda ut, det går över".

Imorgon är det tjejkväll hos Cissi. Tjejkväll utan barn. Jag ska sova över. För det är jag värd. Det blir första natten jag är utan Amanda, som jag har längtat efter en egen kväll. Att få sakna henne och prata lite skit. Och då menar jag inte bebis-skit utan allt annat än bebis-bajs. Jag lär väl slockna klockan nio. Haha.

Snart är det jul hörrni! Jag håller redan på att planerar klappar och jag tycker det är jätteroligt, men det är svååårt att hitta träffsäkra klappar till generationen över oss. De-som-verkar-ha-allt. Däremot hittade jag lite olika recept på julgodis så om jag inte är helt däckad av nya jobbet kanske jag bakar loss lite fudge-kolor, knäck och chokladblandningar. Bakning är lite terapi för mig. Jag tycker om att göra saker som uppskattas av andra och det är roligt att skapa något lite sådär konstnärligt... Nu har jag lämnat tårtorna lite grann (fast bara för stunden) och är mer intresserad av att göra härliga bakverk och godis. Fast det måste vara gott godis, det här har jag hittat hittills:

"Mozartkulor"
Wienernougat

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hon är ju i den åldern då de börjar drömma...de vaknar ofta då :)

Har skrivit en dikt om godis nu till dig...så kommentera gärna :D

kram kram

2008-11-04 @ 17:17:22
URL: http://annisx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0