Manic monday

Idag har jag och Amanda pulsat genom snön till öppna förskolan där jag la andra lagret färg på min trumma till henne. Det var bara två andra mammor där, varav en hysterisk mamma med jätteleende som har självförtroende issues och försöker överkompensera genom att vara überhurtig och säga att hon har sååå svårt att gå ner i vikt (fast hon inte alls är speciellt tjock). Fast jag höll god min, hon försöker ju iallafall vara trevlig. Förresten har jag läst att om man dömer andra människor så har man låg självkänsla. Jag lever mitt liv efter den där boken nu... eller ja.

Amanda ställer sig upp hela tiden nu. Mot allt. Även om det är 10 cm högt så ska hon ställa sig upp.
  På första bilden står hon mot blomkrukan, andra försöker hon hjälpa mig att stoppa i disk i diskmaskinen.

Imorgon är det bebisträff i det almsk-strömska hemmet, Emma, Ylva och Sandra kommer med bebbar. Äldst är Emmas dotter som är 15 månader. Vi ska laga lunch och kanske prata en och annan bajsblöja.

Jag är lite inne på att ha två bloggar. En som bara handlar om matlagning och inredning och så den här, svammelbloggen. Det skulle ju få vatten på Angeliques kvarn också som tycker jag ska hålla på mer med inredning. Jag är tyvärr inte särskilt duktig på att kategorisera och göra min blogg sådär fin som alla kändisar har. Det skulle vara kul att lära sig, men fram tills dess kanske det kan vara något? Vad tycker ni?

Tommy bad Niclas hälsa till mig och fråga om jag är nervös. 15 dagar kvar. Jag drömmer ju om det varje natt, men jag försöker koppla bort det på dagarna. Försöker ta tillvara tiden med A så länge det varar. Ska kanske göra en kladdkaka till Niclas ledningsmöte imorgon. Då kanske jag får en hejdå-present från jobbet...

Kommentarer
Postat av: linda

Trevlig ålder det där där barnen vill stå upp :) Pojken som jag lever med varannan vecka vill helst ligga på golvet, hålla fast i mina fötter och hänga med på det viset...vilket sammanträffande förresten, det råkar nämligen vara ca15 dagar tills "du vet" ;)

2008-11-24 @ 15:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0