Känns lite bättre

Idag känns det lite bättre. Jag pratade med min försäljningschef idag på nya jobbet och vi gjorde upp planer för när jag ska börja. Det känns skitbra och jag är väldigt tacksam att jag fått det här jobbet. Jag är tacksam över min familj också. Allihopa, utan undantag.

Min klasslärare på högstadiet, Annika, sa till mig någon gång i samband med att jag var nere för att jag inte vunnit en tävling i skolan, att har man inte tur i spel så har man det i kärlek. Märkligt att jag kommer ihåg sånt där. Vissa personer etsar sig fast i minnet, andra försvinner obemärkt även fast man har umgåtts hur mycket som helst med dem.

Jag kommer generellt på massa saker från min barndom numer. Det är efter att jag fick Amanda. Det är både roligt och skrämmande, för vissa saker som man glömt/förträngt är ju inte helfestliga minnen. När Amanda har svårt att somna så dyker mina egna svårigheter att somna som lite upp till ytan. Jag kommer ihåg mycket mer än jag trodde. Jag kommer ihåg att serien MASH nästan alltid gick på tvn när jag kom upp. Jag kommer ihåg hur soffan stod och jag kommer ihåg känslan av att jag måste berätta att jag inte kunde sova, fastän mamma och pappa blev arga. Jag ville att de skulle veta att jag led på något vis. Vem skulle inte bli arg förresten, när jag sprang uppe hela nätterna och berättade att jag inte kunde sova. Som tur var gick det över, men jag håller inte med om det mamma sa då: "en dag kommer du kunna se tillbaka på det här och skratta åt det". Jag kommer nog aldrig kunna skratta åt det, jag kan fortfarande framkalla känslan jag kände då när jag tänker tillbaka på det.

Idag kommer min Cissi till mig. Vi ska äta lunch i farsta. Jag måste bära ner bilbarnstolen från vinden vid tillfälle, hoppas Amanda får plats med sin vinteroverall och så. I värsta fall får jag ta av den, Cissis bil är ju varm när hon åkt från andra sidan stan. Det ska bli mysigt, Jag ska nog prata lite jobb med henne. Och njuta av julskyltningen innan jag är mitt uppe i det.

Jag hade tänkt gå till öppna förskolan på morgonen och göra klart min trumma, men lilla snusmumriken somnade och nu vet jag inte om det är så stor idé, de stänger 12 på fredagar och hon sover fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0