Hungrig

Det har gått en dag, jag vet, men jag är hungrig iallafall. Eller är jag sugen? Eller törstig? Jag läste att tjocka personer ofta förväxlar törst med hunger, det kan nog stämma. Följdfrågan blir ju om extremsmala personer förväxlar hunger med törst? Det får vi nog inte veta, men tänk om det här med vikten är så lätt? Fan, jag borde få nobelpriset.

Idag har jag köpt tre stycken julklappar. Jag har en liten hylla där jag lägger alla som jag köpt och den börjar se hyfsat full ut. Julen är lite som... jag vet inte. Som nyårsafton? Man laddar innan och laddar och laddar... Sen blir det trevligt men inte så mycket mer än så. Fast i år ska det bli en superjul! Jag fick en åretrunt av mamma och där fast det massa härligt julgodis som jag vill bjuda på. Själv ser jag mest fram emot apelsinerna. Härligt saftiga apelsiner, utan kärnor som bara söt-vattnas i munnen. MUMS! I viktnedgångens tecken ska jag unna mig obegränsat med apelsiner. För de innehåller faktiskt en del fibrer. På klara färdiga gå finns det supersöta pepparkaksformar som får alla i släkten att säga "oh" och "ah". Eller något i den stilen iallafall...

Idag kom vårt radhus upp på hemnet. Ja, eller det skulle varit vårt om det hade varit ett halvår fram i tiden. Det har ALLT. Rätt planlösning, garage med uppfart, lagom stor tomt, lagom stora rum, stort badrum, tvättstuga. Mamma säger att det kommer igen. Och officiellt så håller jag med. Jag har ju faktiskt bara ett inlägg tidigare skrivit hur positivt jag ska se på mitt liv hädanefter. Inofficiellt så bölar jag högt och ljudligt i sann drama-queen-anda. Jag vill haaaaa det! Jag sa ju att jag ska sätta upp halvårsmål. Om ett halvår ska vi ha ett lånelöfte om DET radhuset dyker upp (igen). Det är mitt mål. Det är knepigt att köpa hus. Man måste betala massa lagfart och så ska man kolla om det medför några stora kostnader. Därför känns det viktigt att vi gör det när vi har råd. Vi har ju råd nu också och skulle t.om. kunna spara lite, men det är tråkigt att inte kunna köpa gräsklippare, grill och andra husliga saker när man köper huset. Och tapeter om man vill göra om lite.

Förresten har jag en lösning på globaluppvärmning OCH övervikten i samhället. Om vi skrotar alla bilar och skaffar hästar istället så får man både träning och häststackarn släpper max ut lite metangas.

Nu börjar jag skriva som en sexåring igen, så det är dags att avsluta. Tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0