Go green!

 Detta är mitt nya favoritmärke i äta-rätt djungeln. Idag provade jag deras färdiga salsa mexicana tillsammans med fullkornspasta och OJ vad gott det blev (nåja, ska väl kanske inte jämföras med en calzone, men ändå).  Vill man kan man ju tillsätta lite fräst köttfärs, men vad 17, jag mår nog gott av att äta lite vegetariskt.

Annars försökte jag tappert ta en promenad igår, men jag vände faktiskt efter 50 meter, det blåste så mycket att Amanda knappt fick luft och svinkallt var det. Istället åkte vi och shoppade julklappar i farsta centrum. Det är lustigt, alla pratar om att barn behöver frisk luft och jag håller verkligen med, men när Amanda får titta på andra människor ur sin vagn är hon som allra gladast. Hon satt och ropade på alla hon såg idag, skitglad. "Haaaa JAAAAA" skriker hon och låter som värsta ninjan. När de tittar efter vad det är för liten varelse ler hon med hela ansiktet och säger "DA ga ga ga dju tsi"

Idag har jag haft gäster, mamma, pappa och christina från Halmstad var på fika. Jag hade bakat baileys choklate chip cookies som blev jättebra sägs det, men jag ska nog försöka få de lite segare nästa gång. Niclas är min enväldige domare och ger alla utlåtanden.
Jag skulle vilja att årets julklapp var en get. Ja, inte en att ha i lägenheten utan en sån där som actionaid säljer till utsatta familjer i afrika. Fast jag måste erkänna att jag inte köpt någon. Men ändå. Jag skulle bli glad för en get iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0