Gammal och bitter eller ung och positiv?

Jag gjorde ett test på aftonbladet.se igår. "testa din ålder" hette det och jag satte glatt igång. Man fick inte helt oväntat fylla i information som hurvida man röker eller ej, om man tränar och äter allsidig kost. Allt verkade logiskt. Sen kommer nästa fråga: "Har du en allmänt positiv syn på saker i livet?". *host host* Jag är ju en ganska positiv person sådär på ytan, eller när jag har hittat något jag verkligen gillar att göra, men under ytan så bor den en gammal bitter människa som tycker världen är jävligt jobbig. Det är ju det här jag försöker förändra, men än så länge så kan jag nog tyvärr konstatera att jag är ganska negativ. Nu till min tanke, det framgick ju inte med testet om svaret drog ner snittåldern eller om det höjde den... Är det inte så att riktigt gamla människor är galet negativa och bittra? Så ju mer negativ, desto längre livslängd? Eller kanske inte... 79 år skulle jag bli iallafall. Tror faktumet att ingen av mina far eller mor-föräldrar blivit över 80 (hittills) drar ner snittet lite... Fast 79 känns som en bra ålder ändå, dö knall och fall bara, det skulle vara något.

Idag på fm ska jag och Amanda gå till öppna förskolan. Jag ska göra en trumma till henne. Den kommer bli grön med rosa fotavtryck på och se så där härligt hemmagjord ut.

Måste bara visa en bild på Niclas o skruttan som jag fixade i photoshop:
 Även om det ser ut som han har helskägg är det lite roligt vad man kan göra med olika bilder ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0