Fantastisk helg!

Jag blir så glad så glad när Niclas är ledig. Hela jag lyser upp innifrån känns det som. Helgen har varit super, igår var vi på underbara barnmässan i Älvsjö hela familjen med Sandra, Patrik och Adam. Petter var och fiskade bläckfisk sa Patrik. En stor med långa armar. Vet inte om det var sant riktigt, men fiskade var rätt iallafall. Vi fotade Amanda hos Kate Gabor som är ganska känd fotograf, jag visste iallafall vem det var innan. Det var lite dyrare än stjärnfoto, men nu blir det med svart bakgrund och lite fler bilder. Först hade Amanda sin klänning på sig och satt bara och gapade mot fotografen. Jag tänkte att det här kommer ju aldrig fungera. Sen sa hon att hon tyckte vi skulle ta några bilder i bara blöjan och det tyckte vi också. DÅ började lilla skruttan att skratta och le och vifta med armarna. Klart som 17 när man är jordens största nakenfis...  I veckan får vi bilderna iallafall, hoppas de blir bra.

Efter det åkte vi hem till Cissi's och Claes nya hus. Jättefint, fast det är dyrt att handla hus i Sollentuna. Hua...  Själv blev jag lite halvsugen, även om vi har det jättefint i vår lägenhet och jag verkligen trivs, så idag gick vi på visning på ett radhus i Söderby i Haninge. Kusligt nära Ica Maxi och väldigt bra planlösning helt i min smak. Däremot var vägljudet lite väl högt i trädgården och det var plastmatta i nästan alla rum. Dessutom är vi ju inte helt seriösa husspekulanter heller så man tillåter sig inte riktigt att se alla fördelar. Man fokuserar nästan på det negativa för att man vet att det inte är verklighet än. Som det ser ut nu har vi pengar till insatsen, men inte pengarna till lagfarten. Men lever vi hyfsat snålt så kan vi nog få ihop de pengarna om inte allt för lång tid. Jag får ju dessutom ut 31 dagars semester från Elgiganten i pengar som vi tänkte lägga på det. Kanske till sommaren? Jag och Niclas pratade iallafall att vi skulle gå på lite visningar så att man kan få en hum om vad man letar efter och vilka områden vi kan tänka oss. Haninge eller Huddinge är nog de områden som är aktuella iallafall. Det kändes bra att kolla på hus! 

Idag har vi varit på middag hos Niclas föräldrar också. Roligt att de får träffa Amanda även om det blir "fel" tid såhär på kvällen, hon blir så trött lill-skruttan. Supergod mat och snart ska jag göra av med lite dåligt samvete på cykeln. Jag har ju inte uppdaterat vikten någonting på senaste tiden och det beror på att det inte har hänt något särskilt på den fronten. Jag gick upp ett kilo när Amanda och jag var sjuka, men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag inte tränade någonting den veckan. Imorgon ska jag dock skärpa till mig och gå ner de ca. 5 kilona (+/- några gram, vi får se vad vågen landar på imorgon bitti) som jag har kvar. Jag har ju fortfarande inte börjat äta bullar och så, men den senaste månaden har jag slarvat med egentligen allting annat. Nåja, jag har ju inte gått upp iallafall.

Niclas mår inte alls bra, han mår illa och har känt sig dålig halva dagen, nu kräks han. Vi får se om han måste vara hemma imorgon från jobbet. Stackarn.

Slutligen vill jag bara visa mina nya kärlekar från elsashem.se:


Blå doftstenar (!) med lukten "optimism". Det kunde ju verkligen jag behöva... dessa går direkt upp på önskelistan till i jul.
79:- får man ge för en liten dos av positivt tänkande minsann.

Det här söta kortet kan man få för det fashionabla priset 19:-. Jag tänker mig att ha det i en liten vit ram i Amandas rum. Kanske över sängen den dag hon flyttar in där?

Den här galet fina (och dyra) tomten håller 24 små klappar till Amanda på plats fram till jul. Jag bara älskar den! Tyvärr har man inte råd att köpa några andra julklappar med den här i hemmet. 849:- får man betala.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi ska gå på bio igen redan nästa helg :-) Det är smygpremiär av Madagaskar 2 då. Leo älskar ettan, han vill alltid kolla på den.



Leo har fotats av Kates exman; Kalle :-)

2008-11-02 @ 21:38:01
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0