Ett ögonblicks tillfredsställelse...

...har Amanda på mattan. Hon prasslar och suger, slänger och dänger och slår saker mot varandra. Undrar vad hon tänker när hon leker? Hur tänker man om man inte har ett språk? Ändå verkar hon förstår mer och mer av vad man säger och gör. Tuggummi är jättekonstigt tycker Amanda. När alla runt henne bara tuggar, och tuggar. Och tuggar. Då stirrar hon bara. För några dagar sen skojade Niclas med mig i köket och slängde upp mig på axeln. Mitt galna skratt blandat med protesttjut hördes i lägenheten. Amanda började tokskrika och grät som en galning. Trodde väl att jag gjorde illa mig. Tänk vilka djupa instinkter vi har!

Niclas jobbar i helgen, men har iallafall en normalvecka. Ledig torsdag-fredag. Det känns jätteskönt och jag ser fram emot det enormt! På torsdag pratade vi om att ev. åka till IKEA. Niclas tycker att vi ska ta en tusenlapp av pengarna till Thailand och köpa hyllplan till städskåpet i köket. Isåfall skulle vi flytta städskåpet till en av garderoberna i hallen och ha skåpet i köket som skafferi. Det skulle vara himmelriket! Vi får se hur det blir.

Jag är inne och tittar på radhus dagligen nu. Det kommer lite nya, även om man märker att en del är svårsålda. De är fina och sådär, men jag letar efter DET radhuset. Jag har krav som:

- Minst ett badrum som är lite större så man får plats med ett bubbelbadkar någon gång
- Socialt kök. Jag vill kunna stå och prata med gästerna när jag lagar mat. De med öppen planlösning tillsammans med vardagsrummet är perfekta!
- Stor tomt (för att vara radhus). Minst 260 kvm vill jag ha.
- Gärna fjärrvärme. De i haninge huddinge vi kollat på med fjärrvärme betalar man till samfälligheten. På så sätt blir det inga chockräkningar.
- Helst garageuppfart, går inte det vill jag iaf ha garage i länga.
- Rätt område. Nu när jag jobbar  i täby känns det som det är bra om det är pendeltågsanslutning eller direktbuss till gullmarsplan iallafall. Sen är det viktigt att det finns vettiga skolor/dagis i närheten.

Utopi? Kanske. Men vi har ju ett bra tag på oss att leta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0