Äntligen något att skriva om!

Igår var jag på tjejträff. Själv. Jo, ni läste rätt. Ingen minimänniska med. Ingen sambo, bara massa överförfriskade tjejer som pratade gamla minnen. Härligt! Cissi hade gjort jättegod pasta med smak av saffran och med skaldjursmix i. Kanske vi ska göra hemma någon dag. Tidigt i morse var jag hemma, och shit vilken bra mamma jag har varit idag, trots en *host* lätt baksmälla. SÅ roligt att vara med Amanda när man vårdat sig själv en kväll!

Idag kom Sandra, Patrik och Adam förbi, vi tog en kort promenad och sen gick vi upp till oss och jag röjde i köket medan hela gänget (barnen och Sandra alltså) låg och krälade på golvet och kuckilurade. Såg jätteidylliskt ut! Efteråt tänkte jag på att jag kunde ju bjudit på något. Sorry för det!

Imorgon är Niclas ledig och vi åker nog till IKEA. Niclas har lovat att byta däck på bilen innan (mohahahaha). Jag protesterade inte nämnvärt. Jag ska nog förrutom insatsen till städskåpet köpa ett kakfat som det är nedsatt pris på. Jag ääääälskar att shoppa! På hemvägen ska vi göra lite jobbgrejer åt Niclas, hämta upp tre triljarder mobiler i från butiken i kungenskurva. Fast det positiva i det är att vi kan ta ut milersättning fram och tillbaka. Man får inte vara dum!

På fredag ska en kompis till Niclas komma förbi med flickvän och äta. Det känns som att vi är på G att ta igen en del av de middagar våra generösa vänner bjudit på det senaste året, så ni som läser: det kommer snart!
Jag tänkte hur som helst göra smördegsinbakad helstekt fläskfilé med rotfrukter i ugn. Till efterrätt ska jag testa pannacotta med center. Det kommer bli väldigt mycket pannacotta, för det är bara tre som äter och receptet är till sex personer.
Viktminskningen hittills den här veckan går ok men inte fantastiskt. Jag har hållit mig till vettiga luncher. Sallad med kyckling och couscous. Tjejkvällen igår var ju kanske inte super och så blev det ju ingen träning. Vi får se vad vågen stannar på på måndag. Vi ska ju på kalas också på lördag så frestelserna den här veckan är stoooora. Jag har bestämt mig för att iallafall njuta av huvudrätten på fredag.

På söndag ska jag och Amanda till mina föräldrar, dels för att det är fars dag, men jag har också bett pappa att fota Amanda i julutstyrsel. Varför? För att vi precis som alla andra stolta föräldrar ska kunna skicka julkort till våra barnlösa vänner med en dreglande liten skrikmaskin på framsidan! Jag ser fram emot det!

Till avslutning vill jag bara tipsa om pyramidteet från Lipton med smak av mango/persika. En gudadryck! Kombinera gärna med sliskiga doftljus och romantisk komedi på tvn. Självklart med fleecefiltar och så ska man sitta så tätt i soffan att den känns trång.

Annars? Tiden STORMAR fram mot det nya jobbet. Jag börjar sakna Amanda redan på dagarna och försöker ta vara på tiden. Usch.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul med tjejkväll :-)

Tack för att du påminde om julkort. I år ska vi försöka ta oss i kragen och skicka.

2008-11-06 @ 08:21:57
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0