00.59

Ingen idé att jag lägger mig. Amanda har vaknat varje kvart sen jag la henne vid 7. Jag trodde det var en fas hon var inne i när hon sov så oroligt. Det var en månad sen. Jag skojar inte när jag säger att jag är tröttare nu än när hon var nyfödd. Fast man vänjer sig mer och mer. Igår natt somnade jag vid 23, vaknade minst tre gånger på natten trots att Niclas tog henne och sen ville hon gå upp 05.30. Men man orkar. För att man måste. Men mycket mer än så är det inte. Både jag och N är helt slut.

Nåja, över till roligare ting. Jag vet inte hur många av er som sett Amandas rum? Trots små medel och att hon delar lekrum med en hårig stackare som helst äter maskrosor och biter sönder alla mina försök till att anlägga mattor och myskuddar. Här kommer lite bilder hur som helst:

Tavlorna i canvas-stil fyndade jag på EKO för 49:- styck. Mobilen fick jag av en tjej på mammas jobb, men Amanda hade redan en över sängen så efter lite funderande hängde jag upp den i fönstret. Amanda älskar att ligga på sin lekmadrass och kolla på den. Byrån har vi ärvt av en släkting till mig. Den var i furu från början, men min pappa var vänlig nog att måla om den. Nu rymmer den alla Amandas kläder. Apan har Niclas "vunnit" åt mig på grönan när vi var där. Tycker den är mysig och budskapet på magen är det inget fel på heller! Dessutom döljer den de fula rören lite grann där den hänger. Tavlan med avtrycken gjorde jag när Amanda var tre månader. Jag gjorde egen playdough-lera och avtryck av hennes fot och hand. Sen hällde jag i gips och det blev helt ok tycker jag. Materialkostnaden var försvinnande liten om man jämför med de färdiga seten som finns att köpa (fast då blir de ju förmodligen finare också). Ramen är iallafall från IKEA. Krokarna fyndade jag på en butik på nätet som hade 50% på allt. Så för 15:-/st var de mina! Jag vill nog att Amandas morgonrock ska hänga på den ena. Den andra kanske får rymma kläder vi valt kvällen innan när hon börjar på dagis?

Jag har ett nytt pysselprojekt på gång, vet inte om det fungerar, men det är värt att prova. Jag har haft lite svårt att hitta gardiner som inte är extremrosa eller som har massa konstiga färgkombinationer till Amandas rum. Jag har ett par vita bomullslängder som jag tänkte försöka trycka hand och fotavtryck på med textilfärg. Men det är lite knepigt för jag vill ju ha lillskruttans avtryck men vill inte dränka hennes små händer med textilfärg (dessutom är ju en rörlig tjej ett riskmoment när det kommer till själva tryckandet). Jag har iallafall tagit hennes hand och fotavtryck på ett tjockt papper och klippt ut konturerna så jag hoppas att jag kan svampa på det med textilfärg? Det kommer ju gå åt skogen känner jag nu när jag läser vad jag ska göra, haha. Nåja, uppföljning kommer!

Idag fick jag mina ljus från partylite, säga vad man vill om homepartyn, men jag är helt såld på de här ljusen som är precis så bra som de utlovar. De brinner verkligen ner till grunden så man slipper massa stumpar. Mina favoriter är sk. votivljus som liksom smälter ut i koppen man har dem i och blir helt genomskinliga efter ett tag. Dessutom luktar de underbart! Tyvärr, för priset är på många sätt avskräckande, men som jag brukar säga, det är jag värd!


Så här har min frukostmacka sett ut de senaste mornarna. Det är supergott med solrosgroddar som jag köpte när jag inte hittade alfalfa. Dessutom känner man sig som hälsan själv när man satt i sig ett par såna här! Brödet är från polarkraft och heter Fröig-någonting.
 


Slutligen en bild på Amanda idag när jag försökt roa henne med allt. Akvariet är alltid spännande men hon väger ju lite snorpan så jag löste det med bästa trött-mamma-kreativitet:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0