På tal om glidslem!

Jag ska till min hemska barnmorska idag. Hon är hemsk för att hon är så himla otaktisk. Heeeela tiden. Jag menar, när man vräker ur sig saker som: "Men gud, inte ska du vara rädd för att spricka när du föder barn, det finns så himla bra rehabilitering nu för tiden. Går ringmuskeln sönder så kan du träna upp den på ett halvår" Jo, det känns ju mycket bättre att man bara behöver ha en jävla vuxenblöja i ett halvår! Som tur var hände inte det. Eller andra saker som: "Har du sett att du fått bristningar på magen?" Nej, oh fan, jag missade det imorse framför spegeln. Sen att hon ser ut som en kvinnlig, sur upplaga av Peter Harrysson gör inte saken bättre...
Idag ska jag iallafall dit och kolla om jag är "funktionell därnere" som hon uttryckte det. Fattar inte varför. Trodde det var Niclas roll att kolla det första gången han stoppade in den efter förlossningen och jag frågade "Är det som att att stoppa in den i ett öppet fönster" och han garvade och sa "nej, det känns som vanligt" och jag ändå var tvungen att smälla till honom på armen (för även om det hade känts som en rundvandring i statshuset med staken så hade han ju behövt ljuga).

Efter det ska vi ut på Galtholmen. Eftersom jag inte kan cykla på min träningscykel när vi är där ute ska jag ut och ro varje dag. Fast Niclas måste följa med mig,  annars kommer ni se mig sitta ute på Ålandshav och gråta. Eller under en Finlandsbåt. Fast då gråter man nog inte. Under finlandsbåten alltså. En gång såg jag en tjej gråta en finlandsbåt. Men aldrig under.

Vi var hemma hos mina föräldrar igår. Mamma har åkt på någon tropisk thailandssjukdom som gör att hon måste springa på toaletten hela tiden. Stackars henne. Jag tycker det är synd att mina föräldrars landställe ligger några 1000-tals mil bort. Det är svårt att sticka dit sådär som man gör i Niclas familj. Jag skulle vilja träffa min familj lika ofta som vi träffar Niclas nu på sommaren.

Mina lår verkar ha minskat i omfång iallafall: om man liksom sitter med låren tätt tätt ihop utan att nudda underlaget och liksom drar upp vaderna i någon sorts modellpose så ser de smala ut! Helt otroligt!

Amanda i sin hoppgunga: tack snälla Marie för att vi fick låna!



Jag älskar tröjorna från  http://www.davidandgoliathtees.com/ synd bara att det kostar så jäkla mycket att ta in i Sverige...

Förresten: GRATTIS älskade pojkvän till körkortet!


"If you are what you eat, I'm fast and cheap"


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej igen! Jag hoppas hon tycker det är roligt att sitta i hoppgungan. Det tyckte i alla fall Kevin. Det är så bra då för då roar dom sig själva en stund

Kram kram

2008-07-22 @ 13:44:10
URL: http://marielundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0