Nu bär det av hemåt

Ja, om några timmar alltså. Känns både skönt och vemodigt. Man har det så himla bra här ute, får hjälp med Amanda och så kan man sitta ute och bara sola. Badat har jag gjort också, trots min ihållande förkylning. Men det ska bli skönt också. Skönt att komma hem och slänga in en tvätt i tvättmaskinen (herregud, lät jag just precis som min mamma!?). Skönt att kolla på tv och ha sina grejer runt omkring sig.

Imorgon ska vi med Cala till veterinären, hon har fått som "pluppar" på magen. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Varje gång det händer något med djuren så tänker jag att jag inte borde ha djur för att jag blir så olycklig och orolig, men de fina stunderna väger ju upp. Fast i framtiden blir det ett djur och inget mer tror jag. Vi har ju vår lilla hustomte Amanda nu (a.k.a. envåldshärskaren)

På lördag är det dop. Jag är lite orolig för att maten inte ska räcka. Niclas säger att det inte är någon risk. Har han rätt får vi äta buffémat i ett halvår efteråt. Har jag rätt kommer det vara kö på Mc Donalds drive in när alla stackare får åka hem hungriga som gamar. Då kommer vi aldrig bli bjudna på någon mer fest av någon och alla kommer beteckna oss som de "snåla jävlarna". Fast inte så att vi hör förstås. Nä, de kommer tissla bakom ryggen på oss och le ansträngt när vi kommer in i ett rum. Sen kommer Amanda bli mobbad av alla de andra barnen i släkten och de kommer kasta grus på henne och säga att hennes pappa heter snål-Niclas. Så kommer det bli. Ja om inte maten skulle räcka alltså. Jag får nog handla lite mer. En annan sak jag är rädd för är att prästen ska slänga fram en mikrofon till mig mitt under dopet och tända en strålkastare som bara riktas mot mig och fråga: "Du TROR väl på Gud?" och sen när jag svamlar något så skrattar alla precis som på komedierna på tv (ni vet, de med bakgrundsskratt).

Måste bara bjuda på denna fantastiskt roliga bild som jag hittade igår:



Niclas säger att han inte ser något. Det beror på att han dök. Med öppna ögon. Med linser på. Det var smart tycker jag. Speciellt när man dyker i just östersjön eftersom man nästan garanterat ser lika mycket med öppna ögon som med stängda. Nu får han gå med glasögon och se smart ut, fastän orsaken är den helt motsatta.

Jag tror att vågen kommer visa tresiffrigt när jag kommer hem, så svulstig känner jag mig just nu. Även om jag inser att det inte går att öka mer än max 12 kg på en vecka och att de tom därifrån är långt till 100 kg. Men jag är VÄLDIGT orolig att vågen kommer visa på plus. Eller plus och plus förresten, det gör den ju alltid, det är ju ingen som väger minus, men ni förstår vad jag menar. Ändå tycker jag att jag har varit extremt duktig här ute! Jag har låtit bli:

Chokladfyllda kex x 5 dagar
Vaniljfyllda kex x 5 dagar
Blåbärssockerkaka x 1 dag
Pannacotta (delvis iallafall, smakade en sked) x 1 dag
Chips x 3 dagar

Däremot har jag inte låtit bli:

Extra stora portioner
En extra macka vissa mornar
Förrätt med värsta goooda räkorna
Spareribbs med honungsglace och BBQ sås i Waxholm (med pommes)

Fy för mig. Uppföljning kommer. Snart får man väl börja med såna här portioner istället:



"Sätt dig inte på huk med sporrar på"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0