Lite förkyld

Japp, då bröt det ut. Förkyld som gatan och Amanda verkar ha blivit smittad så hon har snörvlat, hostat och haft andningsuppehåll hela natten. Typ: "host host" följt av en lång paus och efter eternity: "HOST HOST" först efter det börjar hon andas. Skitläskigt.

Pratade med mamma i telefon, hon hade ätit fler av mina bullar. Hon sa att de var supergoda. Kanske har hittat min nisch här i livet: baka kanelbullar för glatta livet. Fast det är ju inga pengar i det direkt.... Nä, ska man bli rik får man komma på något som ingen annan gjort. Starta en sekt verkar bra. Och sen får alla stackars vilsna satar ge någon procent av sin lön till mig och i gengäld snackar jag lite med gud (förlåt: Gud) så att de får en nice herrgård i himlen eller nåt. Fast jag ljuger ju såklart, för man kan ju inte köpa sig till lycka. Haha, eller hur, de som sa det har aldrig köpt en riktigt bra vibrator när de var singlar.

Jag tittar på nyhetsmorgon nu och en stackare har extremt fula glasögon på sig. En sån variant där man ser ett par glasögon och sen skymtar något fram där bakom: jaha! En människa! Jag förstår inte folk som gör sig själv fula. Okej att man låter bli att göra sig snygg. Det finns ändå ett visst försvar i harangen: "jag orkade faktiskt inte", men när man går in till optikern, tittar på de största bågarna som finns och sedan betalar multum för dom, då borde man buras in. Tyvärr, det är min åsikt. Likadant med såna som går med sjuuuuukt mycket smink på sig. Fick de ingen ansiktsmålning på Mc Donalds när de var små eftersom de måste göra så nu?

Nu börjar solen titta fram här. Jag är lite förbannad på aftonbladet som förra veckan skrev: "Nästa vecka kommer solen, jo vi lovar" Jag vet inte vad de menar med sol, men jag tycker inte man kan skriva den rubriken och syfta på den där gula saken som eventuellt kan skymtas bakom något moln i fem minuter.

Det var en läktare som rasade någonstans också, under en tjurfäktningsmatch. Jag kanske är synisk, men tjurfäktning måste vara den elakaste sporten som finns. Stackars tjur som måste förblöda. Nä, släpp in den där tjuren och låt tönten i trikåer vara utan svärd så får vi se vem som vinner.

Just det, allt gick bra hos barnmorskan igår, hon hävde ur sig vad som skulle kunna vara en komplimang: "du är en sån där person som kan bära upp din övervikt" Eh....jaha, tack då.

Avslutningsvis några bilder på mig och envåldshärskaren:



Världens sötaste fot!



Niclas var paparazzi....



"Om du håller hammaren med båda händerna kan du inte slå dig på fingrarna"

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, du är precis som jag kommer ihåg dig. Vilken lättnad! :D Hoppas allt är bra med er tre! Kram där.

2008-07-23 @ 23:51:01
URL: http://elinsvang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0