Grönmögelost och vaniljsås

Alltså. Mögelost är lite märkligt. Notera att jag på inga vis pratar illa om det eftersom jag älskar att äta några goda ostar (dessutom får man ju dricka vin till) men det är ju lite märkligt att man liksom odlar mögel på helt felfri ost. Har någon förresten ätit gammal mögelost? Inte jag iallafall, men vad är det som gör att odlat mögel är gott medan mögel som fått härja fritt så att säga är äckligt? Kan det vara så att möglet i sig inte behöver vara äckligt?

Idag har vi handlat lite mer till dopet. Som jag skrivit innan är jag så himla rädd att vi ska köpa för lite och att folk inte ska kunna äta sig nöjda och mätta, men vad 17, folk får väl äta sig mätta på kakor i värsta fall. Jag har inte handlat ingredienser till tårtorna än, vet inte vad jag ska ha i riktigt, förrutom sån där marsansås. Och så grädde förstås. Jag är inte så bra på att göra tårtor, men med lite kreativitet kan det bli hur slafsigt mumsigt som helst!

Ni som läste min inlägg om min kära dotter som vaknade klockan sex imorse (egentligen är hon mest Niclas dotter när hon är sådär, från mig har hon bara ärvt harmoni, skönhet och charm) kan få veta att dagen fortsatte i samma tema: skrik och kink. Hon har börjat med en ny typ av skrik också: "uhuuuuu...." *konstpaus* "uuuuuuh". Bara lite dramaqueen över henne. Mamma säger att jag har "fått för mina synder", vad hon nu menar med det. Iallafall blev jag så sur när jag läste mitt eget inlägg så jag slängde in Amanda hos Niclas och la mig och sov ett par timmar till. Puss till Amandas pappa som lät mig sova! Hon är VÄLDIGT bestämd iallafall, det är en sak som är säker, vilket får mig att undra hur stor del av personligheten som är ärftlig och hur stor som är uppfostran? Har jag förstört henne redan med min hysteriska personlighet?

Sitter och kollar på let's dance. Seriöst, vad är det för fel på en del människor? Och vad är det för fel på en del föräldrar som säger att deras barn kan dansa!? Nä, då gillar jag min egen mamma bättre, hon som är brutalärlig jämt. Som berättar att jag har usel motorik, sjunger jättefalskt osv. Tur att Amanda uppskattar min sång iallafall. Mors lilla Olle är ny storfavorit för fröken, hon brukar sjunga med när björnen kommer, det låter ungefär så här: "Uuuuuuuh, aaaaa, geeeeeeh" Extra spännande blir det när man sänker rösten lite dramatiskt under "buskarna knaka, en hund visst det är"

Nå, nu ska jag in i duschen efter min cykeltur, jag är så jävla duktig så jag får tårar i ögonen. Minus 800g sen förra veckan, SUPER med tanke på vad jag åt!



Är inte det här lite rasistiskt? Och hur skulle man kunna lura sina vänner med de DÄR? "Oriental disguise", kanske något att ha med i nästa Bondfilm? Eller så kan de göra en ny helgonet-film kanske?

"Man kan vara halt men ändå hoppfull"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0