Fy fan!

För mygg och falska lotterivinster! Mitt horoskop ljög alltså. Inget radhus, ingen fet båt, inga nya kläder. Ja ni fattar. Inte ens 50 kronor vann jag. Bättre lycka nästa vecka. Eller nästa år. Fast det verkar ju som att bara riktigt gamla människor är de som har kvoterats in i lotterivinst-världen. Sån jäkla diskriminering. Om min mormor skulle vinna 32 miljoner skulle hon lägga 10 000 på ett nytt golv i sovrummet. Kanske. Sen skulle hon nog unna sig fem sorters kakor till kaffet istället för tre. Snacka om waste. Inte för att jag missunnar henne en eventuell vinst på lotto. Verkligen inte, men seriöst, om jag vann 32 miljoner skulle hon kunna få sitt golv iallafall. Och sju sorters kakor. Jag lovar.

Sen är det här med myggor när man ska gå och lägga sig. Du har precis puffat till kudden och ska sjunka in i den fantastiska drömvärlden. Då börjar det: "bzzzzzzzzz" . I några omtöcknande sekunder tänker man att man fått tinnitus på kuppen. Sen inser man att det bara är en jävla mygga som befinner sig två centimeter från ditt öra. Och det är nu man måste välja:

1. Ligg jäkligt stilla och låt myggfan göra ett hysteriskt kliande myggbett på din stackars kropp bara för att få tyst på surrandet. Försök dölj delar där man inte vill ha myggbett, som fotknölar, fingrar och ansikte. Har du tur så börjar det inte klia sådär jättemycket utan du kan somna.

2. Döda jäveln. Tänd alla lampor, rulla ihop en tidning och slå, slå, slå tills den ligger i en liten utsmetad hög på ditt lakan (eller ännu bättre din sambos lakan). Nackdelen med den här metoden är att det nästan garanterat leder till en adrenalinkick som gör att man har jäkligt svårt att somna om.

Jag delar gärna med mig av mitt blod, jag är inte den som är den. Men måste man straffas för det?! Kan inte myggan bara ta det den vill ha och sen sticka (haha, sticka, fattar ni) utan att lämna kvar denna svulst av gift under kroppen. Usch säger jag bara!

Ikväll blir det svärmors fisksoppa. Oh my gosh vad den är god. Och imorgon är det invägning igen. Har jag inte gått ner vet jag inte vad jag gör. Hur mycket i vikt tappar man om man klipper sig kort? Håret borde ju väga nästan 500 g. Ungefär. Nä tacka vet jag att föda barn. Jag tappade 14 kg på ett dygn. 20 kg på fyra dagar. Släng dig i väggen aftonbladets viktskola. Nä, vill man tappa många kilo på en vecka så måste föda barn vara den effektivaste metoden. Kanske ska skriva en bok i ämnet.

Nu längtar jag till Thailand. Här kommer ett smakprov på poolen:


Kommentarer
Postat av: Marie

Stackars dig som inte vann!! Jag håller med om att det är bra orättvist här i livet. Men du ta och titta på ex glamor eller våra bästa år. Där verkar dom ha hur mycke pengar som helst. Men vilka problem: Jösses. Då kommer frågan vilket är bäst??

Många kramar till er

2008-07-27 @ 12:42:04
URL: http://marielundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0