Trött

Galet trött idag, huvudet håller på att ramla ihop känns det som. Amanda somnade som vanligt. Sen sov hon i en timme och när vi kom in så var hon gladare än gladast och piggare än piggast. Ingen idé att försöka få henne att somna om. Nu sitter hon på mattan och leker med en gammal DVD-skiva. Man märker att hon blir mer självständig nu, rätt var det är pinnar hon ut i köket och slamrar med leksakerna som hamnat där ute. Andra gånger sitter hon fortfarande som klistrad vid oss.

Imorgon skulle jag varit ledig, men jag var tvungen att åka in för ett möte med försäljningschefen. Har inte några planer att stanna en sekund mer än nödvändigt. Någon måtta får det vara. Jag har bestämt mig för två tjejer som jag tänker behålla iallafall. En får aktivitetsersättning från arbetsförmedlingen också och jag tror hon kan vara en sån där som verkligen växer om man låter henne göra det och blir superlojal. Bara plus alltså. Den andra tjejen är glad och trevlig och kan nog också bli bra. Funderar på att lägga dem på 65% var. Idag städade jag på mitt skrivbord. Jag hotade med att den som stökade ner skulle få en veckas pig-tjänstgöring i köket. Hoppas de fattade. Hade första allvar-snacket med en kille igår också. Han vägrade ge en gammal dam några extra påsar när hon ville ha det så hon skulle prata med chefen. Suck, ge tanten så många kassar hon vill, vi betalar ju ca. 2 öre för dem! Nä, då tar han hellre en disskussion med tanten. Sa till honom att han skulle se det som sitt eget företag och om det var värt att förlora en kund för några påsar. Det tyckte han inte som tur var... Fan, jag tycker jag är snäll på jobbet, men någonstans får det fan räcka.

Imorgon efter mötet ska min lilla familj åka och handla julklappar. Jag räknar kallt med att bli bjuden på en kaffe av Niclas (hoppas han läser det här nu, haha). Vet inte när jag ska sova riktigt. Julafton kanske? Går nog och lägger mig nu iallafall, trots att A är vaken, Niclas får ta  henne. Ska gå upp 05.45 imorgon. Vill ju bara vara hemma med min familj. Över allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0