Pengar pengar pengar...

Om vi berättar hur mycket pengar vi lyckats skrapa ihop till Thailand kommer vi inte bli bjudna på hummer när vi kommer dit till mamma och pappa så därför låter jag bli ;) Idag satt vi och räknade lite löst på hur mycket pengar som kommer gå åt fram till den femte och det är "mycket nöje" som man säger inom nöjesbranschen. Niclas fick tilt-tecken i ögonen...

Idag stängde jag för första gången på BR. Åt helvete vilka ruttna rutiner de har. Får man ett återköp ska man spara kvittot. Så långt allt väl. Sen ska man jämföra alla återköpskvitton med samma nummer på ett jäkla papper vid stängning. Det är ju ett par... Nä, de där på BR skulle behöva gå på en kurs hos Marie hur man sköter en kassa. En annan sak är att kassan piper om man har mycket diff. Hur mycket diff vet man inte förrän dagen efter. Suck, så det är ingen idé att leta pengar, för-man-vet-ju-inte-hur-mycket-som-saknas!

Idag har vi bestämt vilka som ska få vara kvar av de som jobbade julen. Jag kommer anställa en person som varken min andreman eller han som hjälper mig vill ha, men jag är ganska säker på min sak och har sagt att jag går i god för henne. Jag hoppas att hon inte gör mig besviken utan utvecklas som jag tror hon har potential till. För övrigt så säger min andreman att alla är skit och att vi "skulle haft honom" om en person som slutade för tre år sen. "Jo, men av de som vi har då?" frågar jag. "Ja, hon är väl minst sämst, men hon är ju JÄVLIGT blåst". Snacka om att försöka se det bra hos människor... Han är fem gånger mer bitter än jag var på giganten, men har sagt att han ska söka nytt jobb. Tyvärr behöver jag hans kompetens, för ingen kan någonting. Inklusive jag.

Ganska ofta undrar jag vad jag gett mig in på. Typ varje dag.

På nyår ska vi vara hemma hos familjen Jansson/Eriksson. Det känns helt rätt och jag ser väldigt mycket fram emot det! Vi har fått i uppdrag att göra efterrätten och Niclas har redan valt, så det blir nog bra. Jag hoppas jag slipper jobba på nyår, men i värsta fall så stänger vi tre. Längtar efter att göra mig fin igen, jag ser ju ut som en trashank när jag jobbar...

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Det är bra att du står på dig. Du har säkert rätt. Det är kanske dags att ändra på vissa rutiner det är du som är boss (lite går nog att förbättra.Du kommer att kunna köpa massor av fina, billiga kläder här nere du är ju så smal och snygg. Så du duger. Angående det där med pengar så kan vi ju diskutera hur mycket det skulle kosta med hotel och barnflicka ha, ha.Så jag har vissa förväntningar grillen var väääääääldigt dyr. Puss på er

2008-12-29 @ 15:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0