Mmmm...

...det finns några saker som står ut mer än andra på julen. För mig skulle julen kunna innehålla följande saker: Julmust, vörtsmörgås med julskinka och skånsk senap, kallrökt lax, pappas omelett, apelsiner. Resten kan vara. Jag är helt ärlig, köttbullarna, prinskorven, janssons, kalvsylta, julgodis. Allt det där är bara utfyllnad. För mig skulle det räcka med de ovan nämnda sakerna för att göra mig riktigt glad.

Idag har vi griljerat skinka här hemma så i skrivande stund sitter jag med en ovannämd vörtmacka i handen. Såååå gott. Lite skönt var det att skinkan vi fick av Sebbes föräldrar var förkokt. Min ork har inte varit den bästa på sista tiden. Jag var sjuk i helgen, kände mig krasslig redan i fredags och la om min arbetsdag från lördag till söndag. På lördagen vaknade jag av att jag mådde skit, men jag pallrade mig ändå iväg till ICA maxi med familjen och handlade sista julmaten. När jag kom hem tog jag tempen: 39,1 graders feber. Inte konstigt att jag kände mig hängig. Senare under dagen steg den till 39,6 och jag låg mest i sängen. Ibland tog jag Amanda och hon kröp glatt omkring och använde mig att ställa sig upp mot. Hon och jag badade i 45 min också. Jättemysigt. Hade vett nog att ringa mig sjuk i söndags, men idag kände jag att jag var tvungen att gå. Jag som aldrig är sjuk, och här börjar jag ett nytt jobb och är sjuk andra veckan! Hade 38,4 graders feber imorse, men lite alvedonknaprande så lyckades jag hålla mig till fyra idag innan jag gick hem. Då fungerade inte roslagsbanan så det tog mig 1 h 45 min att komma hem. Då var jag nära emergency-shut-down... Det är bra om jag börjar sju imorgon, sen stänger vi åtta och efter det ska de andra på jobbet ta några öl. Jag är sådär sugen -not. Samtidigt känns det som att jag kanske borde följa med för gemenskapens skull. Den som lever får se. Jag alltså.

Alla julklappar är inhandlade iallafall. Nåja, nästan alla, ska köpa ett par på jobbet imorgon. Skönt. Jag tror jag kommer bli jätteglad för Niclas julklappar iallafall :)

Hoppas jag hinner skriva mer innan jul, annars får jag önska er alla en riktigt god jul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

halla!!! ja vi vill jattegarna halsa pa er nangang i huset :) Da ska jag bunkra med kottfarsas och ravioli pa burk! haha! har inte last, men jag hoppas ni har det bra och att nya jobbet ar roligt :)kramra linda o gote

2008-12-23 @ 03:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0