Lite bättre

Lite bättre idag. Fick sova runt 6-7 timmar i natt. Inte sammanhängande, men min kropp hamnade väl i koma till slut. Jag hörde inte att hon skrek utan Niclas berättade det för mig. Vid fem tog jag henne en stund så att han skulle få sova. Hade satt mig upp i sömnen också och frågat varför Niclas lagt Amanda på golvet för. När han sa åt mig att lägga mig och sova hade jag sagt: "MEN HON LIGGER JU PÅ GOLVET!" Behöver jag säga att hon låg i sin säng? Roligt eller psykfall? Bedöm själva. Fick ett litet sammanbrott igår, inte så roligt. Kände precis som när jag brände ut mig förra året. Hjärtat slog dubbelslag i bröstet på mig och det kändes som jag skulle gå sönder... Kan inte förklara det på annat sätt. Jag måste kanske lugna ner mig och se jobbet som ett...jobb? Jag vill så gärna, men jag vill ännu hellre finnas där för Amanda. Amanda ska inte behöva ha en mamma som gråter sig till sömns. Och Niclas ska inte behöva ha en flickvän med ångestattacker. Jag vill så mycket i mitt liv, jag vill vara en bra mamma, en bra sambo, en bra chef, ge bort fina saker, ge kärlek och tid till mina vänner. Leka med min gudson och hans bror. Och allt blir bara pannkaka.

Jag skapar mig tydligen allt mer fiender. Inte för att jag är fiende med dom utan för att folk har så mycket åsikter. Åsikter om vad jag ska göra och hur jag ska välja att spendera min fritid. Och om någon som känner mig väljer samma sak som mig, då är det jag som påverkat dem till det. Jag kanske skulle blivit diktator, eftersom jag tydligen kan vifta med en hand så gör alla mina nära som jag säger. Jag vet inte om det är just att man tror det som gör att jag blir förbannad, eller det faktum att de jag älskar skulle följa min minsta nyck. Hur i helvete kan man nedvärdera Niclas så? Jag är lycklig med min familj, men förrutom det vet jag inte vad som skapar sån avundsjuka?

Köpte en apa till Amanda idag. Sjuuuukt billigt. Nästan som att köpa kablar på giganten. Nästan. Den låter apigt och härmar allt man säger. Jag sa åt den att säga "Maaaaaammmmma, maaaaammma" till Amanda. Shit, annars kommer hon ju säga "Pappa är bäst" innan jag hinner säga "Vi åker till Thailand den femte januari" snabbt fem gånger...

Vet inte om Amanda har öroninflammation igen, hon skriker mest (eller egentligen bara) på kvällarna. Kanske rimmar med att hon ligger ner då. Vi har bullat upp lite, men hon snurrar som en liten propeller där bakom sitt galler...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej gumman! Nu jävlar tar du och sänker dina krav på dig själv. Ja jag vet vilka krav du har på dig själv. Och börja tro på dig själv. Nu har jag bannat dig nog för denna gång.

Men du vet var jag finns och du har mitt tele nr.

Ring om det så är mitt i natten



Saknar er

Kram

2008-12-13 @ 15:07:49
URL: http://marielundquist.blogg.se/
Postat av: Mammsen

Jag tycker som Marie. Nu lyssnar du f...n på vad din extra mamma säger och lyder hennes råd. Annars får du inte åka med till Thailand så det så.

2008-12-14 @ 19:03:51
Postat av: Angelique

Lyssna nu på vad våra mammor har och säga, dom är kloka! Se bara vad dom har åstakommit här i världen (Dig & Mig!)



Kram på dejj

2008-12-14 @ 20:30:02
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0