Gäsp

Sover man middag på dagen blir man verkligen inte människa på ett bra tag. Fast jag ska inte klaga, det var otroligt skönt att Niclas tog Amanda så jag kunde sova i 1,5 h mitt på dagen.

Nåja, dagen har varit hyfsat händelsrik, på morgonen var jag på öppna förskolan och gjorde klart min gräsliga trumma:

 Men det är ju tanken som räknas och det går fin-fint att trumma på den!
Niclas fick sovmorgon. Sen åt jag den äckligaste lunchen i mannaminne av frys-rester och sov en sväng. Efter det åkte vi till Farsta. Jag råkade titta in på Wedins utförsäljning och köpte de här jobb-skorna till värsta rea-priset: 199:-(ord. 399). Jag inser att 199:- är dyrare än noll kronor som det tagit att hitta mina andra skor, men hysteri har faktiskt också ett pris och nu slipper Niclas uppleva ett hysteriskt utbrott innan min första arbetsdag. Kanske.



Vi var på Åhlens och luktade på parfymer också, så att jag ska kunna beställa en parfym när mamma och pappa åker till Thailand. Jag bestämde mig för Armani Diamonds:

Jag gillar dofter som inte är för tunga men inte för lätta heller. Lagom helt enkelt i gammal svensson-tradition.

När vi kom hem hade vi fått post: Niclas hade fått en uthämtningsavi från posten: Jajamensan, det var vår popcornmaskin som Niclas fått GRATIS via ett bonussystem för abonnemang på jobbet. Ibland är det inte så tokigt att jobba på giganten ändå. Gratis är bra! Ikväll blir det popcorn!

När vi var på Åhlens höll en i personalen på att visa en kund björn Axens volumizer från OBH. Hon sa helt fel till kunden och jag MÅR SÅ DÅLIGT! Stackars den som får den i present när hon informerat helt fel. Det är så himla tråkigt att folk inte kan något om det de jobbar med.

Jag har också glömt att skriva att jag fick brev förra veckan från Göte och Linda: de hade skickat ett presentkort på bio till mig. Snacka om att jag blev förvånad (och glad!) Tack än en gång hörrni. Snart åker de till Thailand, avundsjukan gör mig grön i ansiktet, men de kommer få det skitbra!

Nu ska vi laga mat, vi slog på stora trumman och ska äta kött och potatisgratäng. GOTT.

Kommentarer
Postat av: linda

Jag undrar hur poccornen smakar...bio, micro eller kastrull? Eller som Indianpoccorn kanske...? Ja, jag är fantastiskt nyfiken!

Resan blir nog bra, och det faktum att Göte har blivit dement på senaste tiden eliminerar risken för att samtalsämnena skulle ta slut....(av någon anledning kommer han aldrig ihåg vad jag säger) Så..jag kan ju dricka mina öl och berätta nya rövarhistorier varje kväll :)

2008-12-04 @ 20:13:03
Postat av: Mammsen

Trumman var jätte fin det har ni gjort bra!! Skorna var fina. Och du, du har väl ringt A-kassan? Förlåt

2008-12-04 @ 20:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0