Du är vad du äter

Sitter och äter popcorn och tittar på du är vad du äter. Linda: popcornen smakar som ett mellanting mellan biopop och kastrullpop. Typ. På dem har jag salt och nacho cheddar seasoning från Kernel season's . Galet gott! Tyvärr finns de dock inte att köpa i konsumentförpackning i Sverige än. Nyttigt? Njae.. men jag har bättre samvete än om jag smällt i mig en chipspåse iallafall.

Men åter till Du är vad du äter: jag blir lite irriterad på att man tar människor med extremt dåliga matvanor (sämre än min sambo, och ni känner ju honom) och sen ska man få dem i form och dessutom ANTAR jag iallafall att meningen är att de ska hålla formen efteråt? Sen låter man dem göra skitavancerade mat-grejer och ger dem en kost som innebär att man måste ha en väldigt stor plånbok (har någon sett kilopriset på jordgubbar under vintern?) Vore det inte bättre att ge dem sunda tips på bra grytor med bönor, magert kött och rotsaker? För man får ju ändå anta att de här personerna är lite grann av noviser på bra kost? Samtidigt kan jag känna att om paret så gärna vill ha barn, så kanske man får försöka att lägga manken till, speciellt när man är på tv? "Jag kommer aaaaldrig kunna svälja den här linfröoljan" Svälj skiten bara. Äsch, jag vet inte vad jag tycker. Är så himla kluven. Ska gå och dricka vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0