Veckans mat!

Idag är det storhandling som gäller. Niclas har ont i halsen men följer med ändå vilket jag är väldans glad över. Den här veckan ska vi äta:

Citronkycklingspett med rosmarin o klyftpotatis
Pasta Carbonara
Rödspättagratäng
Räksås med curry och pasta
Stekt potatis, bea-sås och något kött

Japp, det var alles. Niclas ska ju på möte ikväll och jag känner mig som elgiganten-änka. Jag börjar förstå varför folk på Elgiganten antingen:

1. Skiljer sig
2. Skaffar nytt jobb
3. Lever separata liv med en älskare/älskarinna.

Jo, jag kan uttala mig om det här eftersom halva (hela?) BO lever efter något av ovanstående paroll. Fråga inte hur jag vet, men jag ljuger inte. I de lugnaste vatten... 

 Hur som ÄR det skillnad att ha ett liiiiitet liiiiitet barn om killen kommer hem 17.30 som normala dödliga eller 21 (som igår) eller 23 (som idag). Nåja, nu har jag fått gnälla klart för idag.

Idag drömmer jag om Ben & Jerrys glass. Oh my GOD vad den är gooood! Det är fan frågan om det inte är LYCKA att äta sån glass istället för bara njutning enligt Dalai Lamas filosofi.
Undrar om Amanda kommer bli en sån där elak rödhårig liten tjej? Jag har minnen från min barndom att man ska akta sig för rödhåriga. De rödhåriga killarna var såna där skitiga ungar som puttade andra från klätterställningen och de rödhåriga tjejerna var såna som snodde ens bokmärken eller la sig och skrek i butiken. Hoppas att jag kom ihåg fel. Eller att Amanda är undantaget som bekräftar regeln. Hon har ju inte snott något från någon annan än iallafall. Om man inte räknar med den där toffsen med hår hon rev bort ifrån mig häromdagen. Det var verkligen en "knippe med hår".

Är det någon som vill köpa en dykutrustning? Jag ska nog sälja min. När ska jag ha tid att dyka och med vem egentligen? Och när Amanda är gammal nog så lär det nog vara lite sent att använda min utrustning.

Das war alles!

Kommentarer
Postat av: linda

Hello! "räksås med curry och pasta"

innebär det en tallrik med sås, toppad med curry och pasta?.....mmm....Så häromdagen, när jag trodde ni åt tomatsoppa så var det egentligen tomatsås.... ;))

2008-08-21 @ 17:35:11
URL: http://ldahlgren.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha, ja precis :) Nej, jag gör en sås med lite creme fraiche, curry och så räkor då. Budgetmat :)



2008-08-21 @ 18:33:37
URL: http://almstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0