Vad att hitta på idag?

Idag hade jag valet, förutom att klämma in en 1-timmes promenad att:

- Åka kommunalt till Farsta och handla lite kläder till mig och A.A. (haha, är inte hennes initialer jätteroliga)
Nackdelar med det arrangemanget är att jag alltid skämmer ut mig på bussen och att de förmodligen blir ganska dyrt.


eller

- Gå till öppna förskolan och prata bajsvanor och skryta om att mitt barn är SÅÅÅÅ smart ("hon rullade runt när hon var tre månader. Jaha, din son var 7 månader, ja men utvecklingen är ju SÅÅÅÅ olika")

Jag valde Haninge C och klarade mig utmärkt på bussen. Det innebär att jag varken ramlade över en annan vagn eller fastnade med vagnen UNDER bussen (jo det går, jag har gjort det). Jag shoppade lite kläder till Amanda så nu kommer hon vara tjusig som 17. Kvar är ju jag. Det kanske är ett lyxproblem att allt hänger, men jag skulle behöva lite mer byxor.

Amanda provade sin nya mössa idag iallafall. Jag vet inte varför, men jag blir helt hysterisk av skratt när jag ser henne i den!



Idag drömmer jag om: Min första riktiga jul på 6 år! Kan det vara mer fantastiskt än att man fått barn också. Den här julen kommer bli magisk, med allt det julpynt jag bara drömt om när jag jobbat på giganten. Det kommer hänga ett moln av pepparkaksdoft här ifrån mitten av november!
Idag har jag: ätit två rutor mörk choklad. Aja baja.
Igår motionerade jag: 30 minuter på cykeln och så en timmes promenad ungefär.
Idag är jag glad över: att det gick så fort att natta A. Vet inte om hon håller på att få en tand eller så, men hon är jättegnällig i perioder.
Idag är jag ledsen över: att de flesta dagar i veckan träffar Amanda sin pappa i 10 minuter på morgonen. När han kommer hem sover hon.

Och så viktnedgången då för alla intresserade: -600 g den här veckan. Inte så mycket, men det är ju ner iallafall...


Kommentarer
Postat av: linda

åja det där gör ni väl inte kl 04.00, så alltså finns det andra tider på dygnet man kan se flickebarnet glad ;)hon är iaf fantastisk eran skapelse!!

2008-08-25 @ 20:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0