Vackra kvinnor!

Vackra män i all ära, men det är något speciellt med vackra kvinnor. Vackra kvinnor som sjunger för tankarna till asagudar. Så mystiska, så...jag vet inte. Värdefulla? Vet inte hur jag ska förklara det. Priscilla Ahn är en sån kvinna. Hon är magisk när hon sjunger! Kan en sån människa vara elak? Och vad saknar hon som fötts med både utseende, mystik och en fantastisk sångröst? När jag lyssnar på henne kan jag vara vart jag vill, vid en fjällbäck i Österrike, en strand på hösten i skärgården, en liten restaurang i Grekland, på verandan i Thailand. Med henne sjungandes kan man minnas saker man aldrig annars skulle komma ihåg. Jag kommer alltid vara attraherad av män, men vissa kvinnor är lika magiska som ett bergspass i fjällen i gryningen...

Ikväll ska jag lyssna på henne när jag somnar och drömma om sagovärldar...
Idag var jag och Amanda i Farsta och shoppade en födelsedagspresent till Cissi. Hon är så himla snäll nuförtiden när vi åker iväg sådär, skriker nästan aldrig. Det är en fröjd att ha med henne! Ja, Amanda då. Jag drömmer om att få köpa lite kläder till mig själv, men jag ska ta det när Niclas kan vara med. Imorgon kanske? Tänk vad lättare livet blir när man har lite pengar på banken. Jag förstår vad man menar med att pengar inte är lycka, men har man lyckan på plats innan så nog blir det MYCKET roligare!
Jag är ju i allmänhet aldrig nöjd med mitt liv, det kanske är så när man är tävlingsmänniska? Eller, det är ju inte så att jag är missnöjd, men jag vill ha mer hela tiden. Men ibland, då kan jag verkligen tycka att mitt liv är så rikt! Tänk att jag haft sån tur här i livet hittills!

Jag har fått min nya tårtbok idag och jag kan knappt vänta tills jag kommer igång! Imorgon är Niclas ledig och då ska jag skapa!

Idag drömmer jag om: min bondgård jag hade när jag var liten. Shit vad roligt jag hade med alla djuren! Tänk om man hade glädjen att kunna leka igen som man gjorde när man var liten!
Idag har jag: bakat bröd i vår bakmaskin igen. Med tanke på priset på brödet är det underligt att jag inte använder den mer. Gott att äta varmt bröd med ost på på morgonen.
Igår motionerade jag: en liten promenad med Sandra och 40 min på cykeln. Ska försöka komma igång med gummibandsträning snart också så jag blir som Bamse. Dunderstark!
Idag är jag glad över: Mitt halsband från www.fotosmycket.se som föreställer världens snyggaste lilla tjej.
Idag är jag ledsen över: att jag ätit alldeles för mycket de senaste dagarna. Nåja, bara man skärper sig i tid så.

Dagens roliga bild, denna gång från funpic.com (eller rolig och rolig, beror ju från vilket perspektiv man har):




Ps. Får ni föraningar om att något hemskt kommer hända ibland? Jag får det. Idag är en sån dag. Jag brukar ha fel som tur är, men det är ändå obehagligt. Ds.


Kommentarer
Postat av: Anna

Kan du inte fota halsbandet så jag får se?



2008-08-27 @ 13:05:38
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: linda

aaah typiskt killar! jämt när man fastnar under staket ska dom komma o kladda ;)

Passade lillskrutten i klänningen? kram kram

2008-08-27 @ 14:30:13
Postat av: Ankan

Lyckan kommer och lyckan går...(pengar) men kärleken består...Du är juh rikast i världen gumman!! På kärlek!!

2008-08-27 @ 17:11:37
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0