Uppdaterat!

Tänkte att jag kunde börja skriva ner vad jag gör och inte gör i viktnedgångsträsket så får jag ytterligare press på mig, vikten kan jag uppdatera på måndagar eftersom det är då jag väger mig:

Motion igår: 40 min/1 mil på träningscykel.
Antal kilo ned sen förra veckan: 1,3 (yay!)
Antal tankar på en nice chokladfrossa: 3

Idag har jag iallafall varit ute och gått. Det var premiär med sittdelen på Amandas vagn. Jag vet att man borde vänta tills de är helt stadiga och hej och hå, men nu var det faktiskt så att Amanda tyckte det var astråkigt att inte kunna titta ut. Inte för att hon sa det, men man förstod det av hennes högljudda protester. Idag gick det mycket bättre!
Det händer så sjukt mycket saker nu också med hennes utveckling. Hon gör liksom kryprörelser med benen även om armarna inte hänger med, men det gör att hon kan förflytta sig några cm lite då och då. Sen sitter hon upp ganska länge (ända tills hon ser något roligt som gör att hon tappar fokus) och sen har hon upptäckt att man kan göra väldigt högfrekventa ljud.

En sak jag inte förstår när man är ute och går är det här med att hälsa. Skulle man heja på alla främmande människor i Skogås centrum skulle folk tro att man var sinnes, men så fort man går på en naturstig så ska det hejas friskt till höger och vänster, gärna med något klatschigt till som: "Den här uppförsbacken är inte att leka med" eller "nog skulle man vilja byta plats med den där (Amanda) i vagnen" eller "vi får se om vi hinner hem innan regnet". Jo jag tackar. Varför är det så?

"lek aldrig katt och råtta om du är råtta"


Kommentarer
Postat av: Anna

HAha det där har jag också alltid undrat. Varför man ska hälsa på alla i ett natturreservat t.ex. Likadant är det så fort man kommer ut på Värmdö också.

2008-08-18 @ 10:51:34
Postat av: Elin

Du vet minsann vad man ska säga! Inte många som har det i sig. ;p

Det verkar ju som att det går framåt för er lilla familj där borta! Sjukt vad snabbt dom små knytena växer faktiskt, kul att få lite rapporter såhär över att läsa liksom!:)

Sköt om dig nu så ska jag försöka hålla lite koll på niclas!

2008-08-18 @ 13:33:33
URL: http://elinsvang.blogg.se/
Postat av: Ankan

Jag måste säga att jag är imponerad av dig! Du är min idol!

Är mamma, bakar underbart fina bakelsen och viktminskning! IMPONERAD! Kämpa på nu och du...Du ser otroligt fin ut!



Kram

2008-08-19 @ 00:49:31
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0