Massor att göra!

Vet inte hur tårtan kommer bli i ärlighetens namn... massan att ha på är lite svårarbetad. Kan det vara för att jag gjort den själv? Pappa kommer hur som helst över snart och ska ta hand om Amanda medans jag brottas med degen. Jag fick lite sådär suuuug efter att slicka på slickepotten med chokladpudding och marsankräm. Fast det gjorde jag inte. Dalai Lama (heter han så?) skulle vara stolt. Enligt hans bok ska man tänka på alla frestelser i livet som "lycka eller njutning?" Blir jag lycklig av att slicka bort marsansåsen? Nej, förmodligen är det bara njutning. Och njutning kan man avstå.

Nu är jag klar med tårtan, Amanda är en RIKTIG mamma/pappa gris och gallskrek hela tiden när pappa höll i henne. Blir sur på henne, här har man kämpat med att hon ska kunna vara med alla människor från start och helt plötsligt är det bara vi som gäller!  Stackars pappa, om hon bara visste vilken fantastisk morfar hon har! Jag försökte koppla bort, men tårtan blev ändå skitful. Jag är så ledsen, fastän det är min första tårta och man inte borde kunna ha så höga krav...
Så här ser eländet ut iallafall. Men jag tänker inte ge upp :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej lilla vännen!! Ja så var det där med höga krav!!! Övning ger färdighet eller hur?? Hur som så tycker jag att den ser jätte fin ut. Jag skulle verkligen vilja ta en bit av den. Kan inte du skicka en bit till mig =)

Kram kram

2008-08-20 @ 14:00:59
URL: http://marielundquist.blogg.se/
Postat av: Ankan

Jag tycker att det blev jätte fin =) Och vad det gäller "fröken med en egen vilja" så kämpa på =)

2008-08-20 @ 14:47:35
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0