Jaaaa!

Jag har börjat inse att mina blogg-rubriker är som en hänt-extra tidning. Allt slutar med ett utropstecken, som att det är det mest spännande som hänt sedan Carola slutade uttala sig elakt om homosexuella. Fast...alltså, det är det ju på sätt och vis också, för mig. Hursomhelst står rubriken för att vi faktiskt gjorde något idag, vi åkte ut till Kungenskurva och käkade thailunch (goda goda!) Där träffade vi Cissi som var så röd så röd! Ja, rödklädd alltså. Det finns numera en ny nyans röd: MediaMarkt-röd. Jättefina kläder iallafall. Jacka hade hon också (när får vi det på Elgiganten?).

Niclas har köpt lite tårt-ingredienser till mig via nätet, så nu kan jag försöka mig på att göra sk. sockerpastarosor, det ska bli så himla roligt! Hoppas jag är duktig bara, då ska jag handla mer ingredienser och göra roliga tårtor till alla jag känner! Längtar tills Amanda blir så stor att man kan ha roliga barnkalas! Fiskedamm och lekar och pyssel! Och tårta! Tror det är lite väl hysteriskt med socker till barn. Om de äter det någon gång ibland kan inte vara någon fara. Fast  på ett sätt hoppas jag att hon ändå inte blir stor, hon är så underbar redan nu. Jag kan väl erkänna att det var ganska tufft att vara mamma i början, när hon bara skrek och skrek. Men nu, shit vad roligt det är! Vi skojar och gullar, sjunger sånger (nåja, hon försöker iallafall). Man märker verkligen att hon har en egen personlighet (en stark sådan också). Och hon är inne i en riktig mamma-fas nu, så nu får Niclas känna av hur jag hade det förrut när hon aldrig somnade vid mig om jag inte ammade henne.

Jag tycker Niclas ska bli expertkomentator. Jag tycker allt han säger låter så bra när han kommenterar fotboll, det kan låta ungefär såhär: "hur kan de sätta in honom, han kladdar för mycket på bollen" Eh... okej. Tydligen finns det någon som heter Anita i Ajax också. Ganska bra jobbat av en 40+ tant att ta sig in i de stora ligorna. Hon kanske är bra på sockerrosor också?

Ibland skulle jag vilja vara skådis. Då skulle man få fejka gråt och spela dramaqueen. Och sen skulle man få känna på snygga killars magrutor och göra filmkyssar. Det skulle vara kul, för jag vill ju bara kyssa Niclas på riktigt. Och Brad Pitt förstås. Om Brad Pit skulle vilja hångla får Niclas stå åt sidan, så är det bara. Fast då kan ju han dricka te med Angelina om han vill. Eller suga på hennes underläpp. Det är nog svårt att kyssa både hennes underläpp och överläpp på samma gång. Egentligen är det ju märkligt att hon fått sina läppar, med tanke på att varken hennes pappa eller mamma har speciellt spektakulära läppar. Kanske är hon en bortbyting? Men om jag blev skådis skulle jag nog inte få den där snygga-tjejen-rollen. Mer nörd eller skurkrollen. Eller elaka-systerrollen. Dom rollerna är det ganska låg hångel-faktor på. Tyvärr. Men man får kanske fejka gråt iallafall?Alltid något?

Nu ska jag sätta på mig träningskläder och riva av ett 40-minuterspass på träningscykeln. Haha: Kommentar från Niclas som tittar på fotboll: "Anita är en liten neger". Får man säga neger nuförtiden? Hade en kund en gång som var väldigt mörk (hon var nog adopterad tror jag) och hon hade en T-shirt där det stod: "Varför får man inte säga negerboll när man får säga finska pinnar?" Tyckte det var jätteroligt, speciellt när hon hade den.


Här kommer lite bilder på älsklingen, ni som har facebook får se dem två gånger:




Amanda tar sig vatten över huvudet


Passar in i Skogås med omgivningar... ehrm.


Glad tjej :)


"Man ska inte slå folk med glasögon, använd knytnäven istället"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0