IKEA

Ja, det var dit det bar av idag med mina föräldrar. Fast jag var ju pankare än pankast så det blev ingen shopping. Men guuuud vad mycket roliga saker det finns till små Amandor på Ikea. När jag blir rikare kanske... Amanda fick iallafall en fin tygbok med massa roliga saker att klämma på av sin mormor och morfar. Och hon var så snäll så snäll hela tiden lilla skruttan. Peppar peppar, men kan det vara så att hon håller på att förvandlas till den charmigaste ungen i världen? Mamma och jag tjafsade lite på vägen hem. Hon sa att det är för att hon älskar mig. Nåja, det finns väl sämre saker att ha som anledning till att bråka antar jag.

Angelique har en present till mig. Eller två tom. Jag undrar vad jag gjort för att förtjäna detta? Hur som helst är jag väldigt nyfiken... Tänk vad mycket fina och snälla människor jag omger mig med! Imorgon ska nog Amanda ha på sig klänningen som Linda har köpt till henne. Ja, enligt Linda har hon ju köpt klänningen vid ett tidigare tillfälle. Men nej, det hade hon inte :)

Jag skulle vilja gå på ett bröllop. Och dansa (okej då, kanske inte dansa, bara i tanken), hålla något skamligt tal, äta lagom med små delikata portioner, läsa roliga beskrivningar av sig själv i bordsplaceringen. En annan bra sak med bröllop är att man får dricka vin i ansenliga mängder. Jag tror jag skulle göra mig bra på ett bröllop. Ni kan ju tänka på det ni som läser det här.

Idag har jag skapat tillgångar. Jag tog pengar från ett konto. Vi kan kalla det "sparkonto" sen förde jag över dem till ett annat, vi kan kalla det "lönekonto". Och vips så hade jag råd att köpa en flaska cola light och en honungsmelon på ICA. Yes, amazing things DO happen!

Om jag hade en åsna skulle jag döpa honom till Peppino. Om jag hade en fisk skulle den heta Goldie Hawn. Om jag hade en syrsa skulle den heta Syrran. Det var nog allt.

Idag drömmer jag om: radhuset. Jag kan inte hjälpa det, men jag gör det. Iallafall tills det är sålt.
Idag har jag: tittat mig i spegeln och konstaterat att jag inte är helt ful. Det kändes bra.
Idag är jag glad över: att jag slipper vara ensamstående. Det hade inte varit så kul.
Idag är jag ledsen över: att Niclas inte kommer sitta bredvid mig i soffan nästa helg (fast jag unnar honom att åka på träningsläger)


Kommentarer
Postat av: Marie

ÅÅÅÅÅÅÅÅ snart är det brölopp tror jag =)

2008-08-23 @ 23:29:31
URL: http://marielundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0