Hemska mardrömmar!

Vi har börjat lägga Amanda närmare åtta varje dag för att det i framtiden, när hon går på dagis, är meningen att det ska vara hennes nattningstid. Det närmar sig mer och mer, vi fixar gröt vid halv åtta som hon får äta och sen byter vi till pyjamas och varvar ner lite. Igår somnade hon 20.20. Nackdelen med de tidigare nattningarna är att hon imorse vaknade klockan 4 (!). Hon somnar visserligen om och sover till 7, men först efter en timmes snackande, gurglande och skrattande. Anyways, när hon väckte mig i natt vid fyra var jag mitt i värsta mardrömmen, så det kanske var tur:

Jag drömde att jag och niclas fått FEMLINGAR! Herregud, jag blir alldeles kallsvettig när jag tänker på det. Det var fyra tjejer och en kille. En av tjejerna var lite missbildad och saknade ett ben och hade missformad skalle. Och alla var lika Amanda utom killen som såg lite annorlunda ut, mer "killig" liksom. Shit vad hemskt det var, jag såg hela mitt liv försvinna bort. Jag såg en minibuss med fem bilbarnstolar i, såg hur sliten jag var och det enda vi hade råd att göra på semestern var typ att tälta på Dalarö. Vad har man för vagn om man får femlingar? Inga skogspromenader där inte. Kom ihåg att jag kände mig så lurad, varför hade ingen sagt att det fanns en risk att man fick femlingar!?  Som tur var väckte ju lilla fröken mig mitt i alltihop, men hua, jag får rysningar när jag tänker på den. All respekt till familjer med många barn.

Idag ska hela vår lilla familj åka och spela fotbollsgolf. Det är Niclas som varit så påhittig. Ska bli roligt, vi får väl se hur det går att ha Amanda med oss. Tävlingsmänniskan i mig säger att jag har en chans att vinna över Niclas. Realisten i mig säger att jag får ställa in mig på nederlag, pessemisten säger att det är en jävla skitsport (det går ju inte att vara bäst i den för mig) och optimisten säger att det här, det kanske är en sport som skapad för mig!

Igår fick jag för mig att jag skulle kolla vad det skulle kosta att åka till Maldiverna och hur mycket jag skulle behöva spara för att ha råd när Amanda är sex år. 900:- i månaden. I fem år.  Hm... kanske får satsa på att åka dit när hon är 18 istället. Fast då kanske de har sjunkit... öarna alltså, inte priserna.

Så här besviken kan man se ut innan man fått sin mat... Besviken Amanda innan maten...

"Svett är naturens sätt att visa att dina muskler gråter"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0