Han har lämnat mig...

Ja, det är ju klart att jag måste ha en dramarubrik när jag är sån dramaqueen! Niclas har faktiskt lämnat mig, för ett träningsläger i Norrtälje över helgen, så han kommer ju tillbaka, men det är lite tråkigt ändå. Speciellt när det är helg också. Jag har ju iofs "helg" hela tiden, men helg är ändå helg. Hoppas att han har kul iallafall, jag vet att han sett fram emot det här.

Idag har vi varit på babysim och Niclas var i vattnet medan jag lekte paparazzi. Så här såg det ut:
    
Amanda tyckte det som vanligt var jätteroligt även om hon fick ett par kallsupar (de övade magläge och hon headbangade vattenytan). När hon får in vatten i näsan och munnen så gör hon som äldre barn: hostar lite och sen är det full fart igen. Det är ju skönt iallafall, tror hennes mamma och pappa blir mer rädda än vad hon blir. Niclas tyckte också det var jätteroligt även om han tyckte det var lite läskigt också ("tänk om jag dränker henne"). Idag tog simläraren en liten vattenkanna och strilade vatten över huvudet på bebisarna. Amanda märkte det knappt, hon fortsatte suga på handen och blinkade bort vattnet. Jag garvade, vi har ju övat på att få vatten över huvudet sen hon var fyra veckor och då brukar vi hälla en liten plastskål med vatten över henne, den där lilla plastkannan var ju ingenting. De andra bebisarna hade inte heller några problem med vattenkannan, det är så himla roligt med små barn, man kan inte låta bli att tycka om dem! Pappa och dotter var jättesöta där i poolen iallafall!

Mammas jobbarkompisar gillade tårtan tror jag. Hoppas ni andra också tyckte den blev fin. Jag tycker det är roligt att greja och fixa med de nya tårtorna. Jag gillar inte sådär jättemycket grädde, och nu har jag fått tips på andra fyllningar som man kan ha i, så det är inte bara ytan som jag lärt mig att göra ny! Inte för att jag äter skapelserna, men OM jag hade ätit vill jag ju göra den som jag skulle velat haft den.
Niclas fick slicka skålarna idag. I en bunke var det ganska mycket "smet" kvar.
Han tog en stooooor sked: "shit, det HÄR var gott! Vad är det?"
 Jag: "eh...smör."
Han: "Smör?!"
Jag: "...och lite kakao"
Han: "smör och lite kakao?"
Jag: "och lite florsocker"
Han: "Har jag precis ätit rent smör?!"
Jag: "ungefär. Fast med tre matskedar kakao och lite florsocker"
Han (tar en sked till): "men det var väääldigt gott iallafall"

Tur att inte han har problem med vikten iallafall :)

Jag köpte en kappa när Niclas var och klippte sig idag. Jag är fortfarande lite osäker på min nya storlek och tog dröjande en storlek "M". Satte den på mig och sa till Niclas att den nog var för liten. Då grep expiditen in och sa att jag inte fick köpa en större. Så då blev det en medium med bytesrätt. Måste fråga mamma vad hon tycker. Fin var den iallafall. Niclas kallade mig shoppoholic, men det avstyrde jag med ett mördande ögonkast. Jag har inte shoppat på evigheter! Eller jo, pappa och mamma har hjälpt mig med lite presentcheckar så att jag haft något att ha på mig.

Våra tackkort till dopet har kommit också så i början av nästa vecka har ni dem ni som var med. Jag är verkligen ledsen att jag inte fixat det tidigare.

Idag drömmer jag om: att få vakna upp bredvid Niclas imorgon och ha en ledig helg tillsammans *suck*
Idag har jag: tröstätit två rutor mörk choklad igen efter att Niclas åkt, det är det enda godiset jag äter, men det smakade inte ens gott. Hade ingen aptit till middagen heller.
Igår motionerade jag: 35 minuter på cykeln. Det blev ingen promenad, vet inte varför jag är så dålig på det när N är ledig. Vi var och gungade i parken iallafall hela familjen.
Idag är jag glad över: att kappan satt så bra! (tror jag)
Idag är jag ledsen över: att jag är lite ensam.

Här är dagens bild, ganska cool om ni frågar mig:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0