Gick ni på den?

Alltså, onda dockan Chuckie var förstås till VÄNSTER på bilden igår vilket ju många kommenterade. Vilket bekräftar min tes:det GÅR INTE att ta miste på Amandas söta lilla docka och Chuckie.

Det var supertrevligt igår, synd bara att Amanda är sån partycrascher. Jag ÄLSKAR kräftor! Jag gillar öl också, men det får vänta lite. Jag smygvägde mig idag eftersom jag kände mig ovanligt slimmad när jag vaknade imorse. Jag kände fel. Endast 400 g ner visade vågen sen förra måndagen. Suck. Har fett lika stor volym per vikt som vatten? Isåntfall kan man ju iallafall visualisera hur mycket som ramlar av varje vecka. Fatta ett mjölkpaket bort från mina fläskiga lår i volym. Det hade varit något. Jag skulle vilja kunna punktbanta. Man får hem en blankett varje måndag (eller ännu bättre, att man kan sköta det online) och sen fyller man i vart man vill tappa: 45% på hakan och resten på magen under denna veckas viktnedgång. Sen kan man välja låren eller någon annanstans veckan därpå. Då kan de som vill ha getho-booty ha det. Nackdelen är ju när man får hem samma blankett när man går UPP i vikt: "Vart vill du att vi ska sätta denna veckas fett?" Huanimej, då får man välja stortån eller nåt. Jobbigt också om någon hackar ens internetkonto och skojar med en, så att man har  värsta getingmidjan. Inte så roligt kanske.

Vi ska på familjeutflykt idag. Jag råkade säga till mina föräldrar att Amanda fått träffa sin farmor och farfar SÅ mycket i sommar men knappt mina föräldrar alls. Så nu fick de väl dåligt samvete stackarna. Jag vet inte vad vi ska göra, det blir en surprise, men om pappa fått välja innefattar det nog djur och natur, får mamma välja innefattar det shopping.
Uppdatering: mamma ringde precis och sa att vi ska till fjärilsmuseet och ha picknick i hagaparken. Det låter mysigt. Pappa har bestämt med andra ord. Jag se om jag har lite bullar i frysen att ta med. Fast inte till mig, utan till alla andra såklart.

Nästa vecka ska jag försöka göra mina första cupcakes, kanske efter det här receptet:



Fina va? Det är Leila som har gjort dom och jag tycker det ser ut som något hämtat från Alice i underlandet. Mysfaktor! En del tycker det är konstigt att jag bakar utan att äta själv, men om man kan få till dem sådär fina så är ju det halva nöjet!

"Det går tio besvikna optimister på varje "vad var det jag sa" "

Kommentarer
Postat av: Linda

hallå! det var så himla kul att ni var här igår:) Och som sagt...tur att hon är så söt ;)

Hoppas vi ses i veckan, kramar!

2008-08-10 @ 11:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0