Födelsedagskalas och ny mobil kanske...

Ni vet uttrycket "fint folk kommer sent?". Det fick jag och Amanda uppleva igår när vi fem minuter innan utsagd tid (klockan 19) knackar på hos Cissi och Claes. När vi kommer in säger Cissi: "Sa jag sju till dig, det var klockan sex..." Det kändes bra... Hur som helst var det trevligt den lilla tiden vi var där, även om Amanda var trött och ville sova. Eller ville vill hon väl aldrig, så hon skrek istället. När vi gick vid 20.30 fick jag värsta kassen mammatidningar och Amanda fick massa roliga böcker som jag LÄNGTAR efter att läsa för henne. Fast än så länge så är hon väldigt intresserad i ungefär noll sekunder när jag läser för henne. Går boken att suga på? Då är de intressanta.

Angelique förstörde precis min dag förresten. Hon ringde precis och frågade vad den "där dikten som du hatar heter, är det "i minnet du lever du finns alltid kvar..." JA DET ÄR DEN! Jag tycker inte så illa om själva dikten i sig, men VARFÖR ska alla människor välja exakt samma dikt i sina dödsannonser för?! Ungefär som att: "du var ju speciell, vi väljer den här dikten som ALLA andra också har och sätter in till ditt minne" Fy fan säger jag bara (om ni har valt den här dikten till någon stackare i er släkt ber jag verkligen om ursäkt, men jag har väldigt starka känslor angående det här)

Jag har gjort massa rosor idag och ska nog göra en tårta till mammas jobb imorgon. Det är så många där som köpt grejer till Amanda av någon anledning (kan mamma ha hotat dem?) fast jag inte ens träffat dem, så jag har lite dåligt samvete och tänkte bättra på det med en snajdig tårta. Det ni!

Just nu väntar vi på att lilla sömntutan ska gå upp. Eller iallafall grymta. Gå kan hon ju inte riktigt än. Men snart. Ett år kanske? Jag var väldigt sen med att gå. Undrar om hon brås på mig? Nu kom jag ifrån ämnet igen. Vi väntar alltså på att hon ska vakna så vi kan åka hem till Kaj och Maria och titta på hans gamla mobil som jag ska köpa till värsta bästa priset. Eller kanske ska köpa rättare sagt. Sandra Moe var här alldeles nyss. En gammal gigant som flyttat tillbaka till Stockholm med sin dotter efter en tid på landet i Örebro (guuud vad jag önskar att det gick att skriva i dialekter nu: öööööörebrooou). Eller gammal är hon inte direkt. Hon är faktiskt yngre än mig, vilket säger ganska mycket om hur gammal JAG börjar bli. Fast huvudsaken är att Niclas iallafall kommer att vara mycket äldre än mig. Hela livet.

Ja, det var nog allt. För idag då.

Idag drömmer jag om: bra förvaringsmöjligheter och ett STORT kök. Sådär så att allt har sin plats och inget behöver stå framme och se stökigt ut.
Idag har jag: förträningstankar på att Niclas ska lämna mig imorgon och vara borta hela helgen. *snyft*
Igår motionerade jag: Inget alls nästan: 20 min på cykeln och en promenad till parken där jag och Amanda gungade. Hon tyckte det var JÄTTEROLIGT och gurglade av skratt.
Idag är jag glad över: Att jag och Niclas inte har några tankar på att bryta upp (han har inte sagt något iallafall) Det finns så många som separerar när barnen är små.
Idag är jag ledsen över: Att mina vänner inte fick radhuset. Visst var jag avundsjuk, men är det någon som borde fått det är det dom!

Här kommer kort på Amanda-smycket på begäran, varsågod Anna :)


Och några bilder på Amanda i sin solhatt som är för stor nu men som förhoppningsvis passar i Thailand:

 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag är en elak männsiska jag vet =) MOHAHHA

det va tre st med den dikten men den tredje hade dom lagt till en anna början på och sen avslutat med denna fina dikt...=)



Kram

2008-08-28 @ 22:13:53
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad fint halsbandet var!

Skönt att ni inte har tankar på att bryta upp. Det har inte vi heller. I alla fall inte för tillfället ;-)

2008-08-29 @ 08:24:20
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0