Fjäril vingad syns på haga...

Uppdatering från idag: Så himla mysigt! Mamma och Pappa tog som sagt med oss till fjärilshuset i hagaparken och Amanda hade STORA ögon hela tiden. Hon ville ta på alla fjärilar och alla blommor och sträckte ut händerna för att nå. Så himla gullig. Fjärilarna var jättevackra och jättestora, inga citronfjärilar där inte! Sen hade vi picknick utanför, de hade köpt ciabata, oliver, inlagd vitlök, parmaskinka, salami, skagenröra och mögelost. Shit vad gott det var! Amanda låg och sov under första hälften av lunchen, men sen vaknade hon och fick fruktpurée. Jag ska köpa en mattermos nästa lön som man kan ha varmt vatten i. Då kan man ha med en matburk och släppa ner den där så blir den varm utan hjälp av mikro eller kokplatta. Fick tipset på något reseforum och tyckte det verkade skitbra. Tyvärr blev vi lite attackerade av getingar som tydligen också gillade vår picknick, men vi hann ha riktigt trevligt, och Amanda lekte med leksaker som mormor och morfar köpt till henne att ha hemma hos dom. Hon fick två fjärilar också som minne av fjärilshuset, ska sätta upp dem i hennes rum:

 Fina va?

Jag fick för mig att jag skulle göra muffins också eftersom mitt tårt-paket borde komma nästa vecka, så jag slängde ihop en blåbärssats och en chokladsats. Blåbärsmuffinsen blev...eh... blåa, men det gör inget, jag ser framför mig en liten marsipansmurf och blå frosting ovanpå! Niclas fick prova eftersom jag inte äter, han är min bästa kritiker! Han åt så mycket att han knappt orkade äta middag: kycklingfajitas. Fatta då hur goda dom är!

Pappa har fixat lampan i köket också, så nu ser vi varandra när vi äter. Amanda kan sitta hyfsat bra i sin stol också, så idag var det riktig familjemiddag:  Jag är så stolt över min lilla familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0