Den svenska avundsjukan

Ja, den finns här den också. Vad är avundsjuka egentligen? Kan man vara avundsjuk utan att vilja den personen man är avundsjuk på blir utan? Kan man vara gräsligt avundsjuk och ändå unna personen det där braiga man själv vill ha? För det gör jag ju, på riktigt. Faktum är att jag hellre vill att någon jag bryr mig om får det där braiga som jag vill ha än att någon annan får det. Varför blir man avundsjuk? Jag är så otroligt lyckligt lottad, men vissa saker skulle man ju vilja ha. Ni vet det där familje-paketet som innebär evig lycka (eller hur!). Jag tror iallafall att det är mänskligt att vara avundsjuk, och att det inte behöver vara fel att vara det heller. Det finns ju faktiskt två ord som betyder olika saker: avundsjuk och missunsam. Idag är jag alltså avundsjuk på (och faktiskt väldigt glad för) några av mina bästa vänner som lagt bud på radhuset i mina drömmar. Hahaha, nu har jag skrivit ordet avundsjuk triljarder gånger.

En annan braig sak är att jag fick mina presenter från Angelique. Du är så snäll gumman. Testade toppen och den satt som en smäck, även om jag får ha BH under, allt har liksom börjat dra sig ner mot marken... kanske för att slå rot?

Nu är klockan alldeles för mycket. Imorgon är det invägningsdag (hoppas hoppas det går bra) och löning. Fast Elgiganten har väl sjabblat med min lön, pessemist som jag är. Nå, den som lever får se.

Idag drömmer jag om: ett jobb där jag får göra ungefär det jag gör idag, fast med en lön som motsvarar ansvaret och arbetstider som passar en småbarnsförälder.
Idag har jag: tittat på innebandy med Niclas och varit på promenad i slätmossen med mamma och pappa. De är så snälla som förbarmar sig över mig när Niclas jobbar.
Igår motionerade jag: 40 min på träningscykeln förrutom maratonet på IKEA då...
Idag är jag glad över: att jag får umgås med en väldigt liten men väldigt bestämd och charmig liten tjej hela dagarna.
Idag är jag ledsen över: att människor jag älskar har sår i själen som aldrig kommer läka.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Ahh det va så lite så gumman! Klart du oxå måste bli lite bortskämd. Va bra att det passa! Ja men du kan juh ha en med band som inte syns och är alterneck. Jag har stora förväntningar på tårtan som ska bära upp dom ljusen ;)



Kram

2008-08-24 @ 22:54:06
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/
Postat av: Marie

Nu är jag nyfiken Gick invägningen bra och kom lönen

=)

2008-08-25 @ 19:23:41
URL: http://marielundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0