Dan innan dopparedan...

Ja, inte ska jag doppas då, men Amanda i helighetens vatten eller nåt. Vad använder de för vatten egentligen? Kranvatten? Eller finns det "holy water" på flaska, färdigt liksom, som inte behöver välsignas. Jag kan se det framför mig, en bild på  Jesus på etiketten som sträcker upp sina armar. På baksidan står det "God's holy water, blessed by Joshua James in st. Helenas church in Wisconsin. Do not drink." Självklart står det på engelska eftersom det bara är i USA man kan komma på en sån lustig produkt. Om inte det finns kanske man skulle fixa det själv och...eh... sälja på tv-shop eller så. "Men ringer du nu, får du inte bara en, utan TVÅ flaskor holy water. Dessutom får du detta kors i riktigt nysilver att hänga runt halsen! Så tveka inte, ring nu, för 399:- får du alla dessa produkter"

Jag ska laga mat idag, till ca 35 personer. Inga problem, man har väl sett Hell's kitchen. Fast jag har ju ingen Gordon Ramsey som skriker på mig förstås. Det är ïnte så troligt att Niclas kommer göra det iallafall, även om han gillar honom helskarpt. Tror Niclas har en hemlig önskan att kalla folk för förnedrande saker, men han vågar inte riktigt. Jag gillar inte Gordon sådär jättemycket. Amatörpsykologen i mig tror att han haft det jobbigt som liten och det är ju aldrig roligt när man bär med sig det uppåt i livet. Han skulle få komma och prata med mig om det, men han förtrycker nog sina känslor. Stackaren.
När jag tänker på all mat och framförallt tårtorna så kommer ett gammalt hassan-avsnitt upp i huvudet: Det där med hemlagad mos. "Då undrar jag bara, hur fraktar ni moset mellan hemmet och kiosken?" "Nej, vi gör det i kiosken" "Bor ni i kiosken!?" "Nej, vi bor hemma" Hahahahahaha! Våra tårtor är iallafall hemlagade, vilket innebär att vi måste frakta det mellan hemmet och lokalen. Jag kommer ju tappa dom. Garanterat.

Nu måste jag sluta, tyrannen har vaknat :)

Dagens knep o knåp: Hitta ödlan på trädet. Rätt svar kommer i nästa avsnitt!


" Alla har fotografiskt minne, men alla har inte film"

Kommentarer
Postat av: linda

hallå!! dopet var superfint:) o tårtorna var hela... ;)

fick tyvärr inte chansen att smaka på fikat alls men har ni mycket kvar sen så ställer vi alltid upp ;) Kramar

2008-08-02 @ 17:14:55
Postat av: Marie

Hej svejs!! Jag hörde att dopet gick bra. Va kul. Och maten räckte ???

Eller vad det kö till mc efteråt?? Inte för att jag tror det när det gäller dig Angelica.



Kram på er

2008-08-04 @ 00:05:37
URL: http://marielundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0