Bajs (varning för känsliga läsare)

Vår dotter är fantastisk. Jag sitter vid datorn och hon sitter i ett babygym som går att snurra runt och leker för glatta livet (läs suger) på en skallra. Efter en liten stund kommer det:

"Uää" sådär lite prövande. Jag tittar upp men sitter kvar.
"Uäää!" igen, lite högre den här gången. Jag ignorerar henne (man är väl ingen curlingmorsa heller)
"Uäääääuuuuuuuäh?" Jag ser att hon tittar på mig i ögonvrån. Jag har svårt att hålla mig för skratt
"ÄHHHH!" Jag suckar och säger att "Amanda, du kan leka lite själv, jag sitter ju här"
"Ähhähähä!!" Underläppen darrar betänkligt. Jag stålsätter mig och sitter kvar. Hon fipplar lite med sin napp som ligger framför henne, men kommer på sig själv och ger ifrån sig ytterligare ett "ÄHÄHÄHÄH!" En tår börjar samlas i ögonvrån. Nu stirrar hon på mig som att jag är världens sämsta morsa eller som om jag låter henner leka i en rävsax. Och det är då jag känner det, SHIT, jag måste på toa. Och ingen vanlig snabb liten kisspaus utan det där andra: det-som-tjejer-inte-gör. Kul. Ska jag låta ungen sitta kvar så att hon garanterat väcker Niclas som var uppe en vända vid fem med henne eller ska jag ta med henne in på toa? Det sistnämnda tyvärr, för nu har lätena gått ett steg längre: sirentjut. Kan tänka mig att det låter ungefär som ett bomblarm under andra världskriget.

Sagt och gjort, tar upp ungen som genast ser intresserat nyfiken ut (skulle hon få bestämma skulle vi inte göra annat än att gå omkring och kolla på intressanta saker hela dagarna.) In på toaletten och lägger ner henne på skötbordet, då börjar sirenen igen: "UÄUÄUÄUÄUÄUH" hon drar in luft och fortsätter i utandningen: "UÄUÄUÄUÄUH" Och jag klämmer och klämmer för att det ska gå snabbare... SKIT-kul bokstavligt talat. Får man hemorojder är det inte undra på. Att hon sedan gör nummer två två gånger per dag och att jag alltid lyckas dra nitlotten, DET tänker hon minsann inte på, prinsessan på fjärten!

Vad ville jag säga med denna text? Att dramaqueen-gener är i högsta grad ärftligt!

Sen vill jag bara säga, en gång för alla, att dockan jag köpte till Amanda INTE ser ut som dockan Chuckie, så ni kan sluta mobba henne nu! Här kommer bilbeviset:

 och

Ps. Den till höger är Chuckie Ds.

"Livet är som börsen, hur dåligt det än går kan det alltid bli sämre"


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej gumman!! Välkommen in i riktiga bebis världen. =) Men du det gör ingenting om dom skriker en stund heller. Hoppas ni får det trevligt på lördag. Ha det jätte bra

Kram kram

2008-08-09 @ 10:14:51
URL: http://marielundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0