Att facka!

Nä, jag har inte stavat fel. Jag pratar om att sätta människor i fack. Jag gör gärna det, och fort ska det gå! Det bästa är egentligen att bara slänga ett litet getöga på människan och sedan mumla inombords: "bimbo" eller "whitetrash" eller liknande. Det är ju förstås väldigt elakt av mig, men så är jag ju inte känd som en helt igenom snäll person heller. Det finns många fack att stoppa folk i vilket gör det till en ganska rolig sport: "dålig-mamma" facket är ju en klassiker som man själv inte vill hamna i. Sen har vi "plugghästarna". Det behöver inte vara någon som pluggar utan de där som pluggar och ALDRIG, jag menar ALDRIG blir klara. De är de människorna som istället för att fråga "vad jobbar du med?" när man träffas istället fäller kommentaren: "vad pluggar du till?" som att det vore självklart att hela världen utbildade sig till proffesorer i molekylers bana i en bananfluga. Eller nåt. Ett annat fack som är ganska kul är "psykon" det är de som går och mumlar för sig själva i haninge centrum (lätt att förväxla med tekniknörden om man inte ser handsfreen). För alla människor som inte går att kategorisera precist så finns ju "facka enligt 6-åringsmetoden". Då finns det bara två läger: Puckon eller bästa vän. Det lämnar inte plats för några gråzoner iallafall.

Jag tror det är negativt att facka. Ett klassiskt exempel på det är ju "invandrare" som utan att jag märkte det har blivit ett skällsord. Nu ska man säga nysvensk (och därmed finns inte rasism längre... eller?) Det är lite roligt att SAOL (svenska akademins ordlista) hjälper till att facka. Där finns t.ex. ord som "helikoptermamma". Att det överhuvudtaget finns ord för en speciell typ av mamma eller någon som flyttar hit från ett annat land (oavsett om de kommer från USA eller Irak) är lite märkligt när det anses så fult att sätta folk i fack. Hm, nog om det.

Amanda sitter och skriker "ajajajaj   jajajajajaj aj ajj " samtidigt som hon har två fingrar i munnen. Ibland stoppar hon in dem för långt och håller på att kräkas, då tar hon ut fingrarna och kollar jätteargt på dem samtidigt som hon gör en min fylld med avsmak. Hahaha. Sen stoppar hon tillbaka dem igen.

Igår när jag låg och försökte sova så hörde jag en bebis i någon annan lägenhet som gallskrek. Då är man ganska nöjd när man tittar på sitt eget lilla snuspaket som ligger utslagen bredvid en. Fast det hade jag inte mycket för. Hon vaknade klockan 01.30 och var vaken till 02.40. KUL... Sen vaknade hon 3.30 och var vaken en kvart till.

Idag är det kanske skansen med mina föräldrar. Det blir nog mysigt. Önskar bara att jag inte hade så ont i huvudet av sömnbrist...

Idag drömmer jag om: att jobba med samma saker jag gör fast med bättre arbetstider. Utopi? Mmm, kanske. Eller inte. time will tell.
Idag har jag: läst ett reportage om Paulo Roberto. Han kanske inte verkar så smart, men jag tror skenet bedrar. Han verkar vara en gullig pappa iallafall.
Igår motionerade jag: ganska hyggligt. 1 mil på cykeln och en lååång promenad mitt på dagen
Idag är jag glad över: att Niclas kommer hem. Undrar om jag ska fixa något mysigt till honom?
Idag är jag ledsen över: att det ser ut som f-n i vad som skulle kunna vara en helt ok lägenhet.

Ekorrar gillar också tårta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0